• Home
  • Історія та сьогодення

Віхи історії

Навчально-виховна діяльність училища починається з липня 1946 року, коли Вінницькою обласною Радою депутатів трудящих було прийняте рішення про створення школи фабрично-заводського навчання, в якій розпочато підготовку будівельників для відбудови промислових і громадських будівель та споруд після Великої Вітчизняної війни.

У квітні 1956 року школа була реорганізована у Вінницьку будівельну школу №1, а в серпні 1958 року – у Вінницьке будівельне училище №1, а у жовтні 1962 року училище отримало статус міського професійно-технічного училища №5.

У вересні 1981 року училище перейменоване у Вінницьке середнє професійно-технічне училище № 5, а в червні 1989 року – у професійно-технічне училище №5. За наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 року № 101 училище реорганізоване у вище професійне, а за наказом Міністерства освіти України від 04.02.1999 року № 27 – у Вище художнє професійно-технічне училище.

Навчальний корпус училища до 1977 р.
(приміщення теперішнього банку «Аваль»)

Навчальний корпус з 1991 р.

 

Люди, що творять історію       

Микола Іванович Чорнобаєв

Чорнобаєв Микола Іванович

Народився 10.08.1942 року в м. Свердловську, Луганської обл. в сім’ї робітника. З 1949 по 1959 навчався в Свердловській середній школі №3. Після закінчення школи, в 1959 році вступив до Штеревського енергетичного технікуму, який закінчив у 1962 році за спеціальністю гірничого техніка-електрика. Трудову діяльність розпочав у 1961 році на шахтах Луганської обл. З 1962-1964 служба в Армії.

В 1964 – вступив до Вінницького Державного педінституту, який закінчив у 1968 році. З 1968 року працював: в Калинівській СШ вчителем фізичного виховання; в Вінницькому політехнічному технікумі – викладачем фізичної культури; в Вінницькому технічному училищі №4 ГА – заступником директора.
З 1978 року працював директором училища.

Одружений, має сина, доньку, онуків. Має нагороди: медаль Макаренка, знак «Відмінник народної освіти УРСР», Заслужений працівник освіти України.
Помер 28.10.2007 року


Василь Вікторович Титаренко

Титаренко Василь Вікторович

Народився Василь Вікторович 23.07.1953 року в селі Міньківці Славутського району Хмельницької області в сім’ї військовослужбовця. З 1960 по 1970 роки навчався в Луцькій середній школі №15 Волинської області, а з  1970 року – у Вінницькому політехнічному інституті на факультеті машинобудування. З 1976 року працював на комсомольській роботі, а з 1985 по 1987 роки –  на Вінницькому заводі «Кристал» заступником начальника цеху №2, потім з 1987 року – заворгвідділом Ленінського райкому партії. З 1990 по 2008 роки Василь Вікторович  – заступник директора з навчально-виробничої роботи  ВХПТУ №5. Василь Вікторович отримав педагогічні звання «Старший викладач», «Викладач-методист»,  почесне звання «Відмінник освіти України», нагороджений почесною грамотою Міністерства освіти і науки України. З 2008 року – директор ВХПТУ №5 м. Вінниці. Помер 18 травня 2019 року.

Бондарчук Л. Є.

“Спеціаліст вищої категорії”, “викладач-методист”, працювала в училищі більше 25 років заступником директора з навчально-методичної роботи. Нагороджена нагрудним знаком „Відмінник освіти України”.

Павлик В. В.

Майстер виробничого навчання з професії “столяр будівельний”, працював в училищі більше 40 років. Нагороджений орденом „Знак Пошани”, медаллю „Відмінник народної освіти УРСР”.

Білецька Н. Г.

“Спеціаліст вищої категорії”, “викладач-методист”, працювала в училищі більше 20 років. Творчо підходила до викладання української мови і літератури, на уроках здійснювала проблемний підхід до вивчення художнього твору.

Антонюк М. А.
Педагогічне звання “Майстер виробничого навчання І категорії”
З 1986 року по 2020 рік (понад 34 роки) працював на посаді майстра виробничого навчання
ВХПТУ №5 м. Вінниці
Сидорович В. Є.
викладач фізики, “спеціаліст вищої категорії”. Працював у ВХПТУ №5 м. Вінниці з1987 по 2013 роки.

Міськова Г. П.
“Спеціаліст вищої категорії”, “викладач-методист”
З 1989 року по 2013 рік працювала викладачем математики
Корчевська К. О.
“Майстер виробничого навчання І категорії”
нагороджена медаллю “Ветеран праці”, почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, нагрудним знаком “Відмінник освіти України”.
Працювала майстром виробничого навчання з 1975 по 2010 роки
Кікоть Л. Ю.
“Спеціаліст вищої категорії”, “Викладач-методист”. У 1996 році присвоєно почесне звання “Заслужений вчитель України”. Викладач спецдисциплін з професії “Електрогазозварювальник”. Працювала в училищі з 1978 року по 2007 рік.
Зацерковна Н. А.
майстер виробничого навчання з професії “Маляр”, бібліотекар. Працювала у ВХПТУ №5 м. Вінниці з 1980 по 2005 роки.

 Черешнюк І. Г.

Майстер виробничого навчання з професії “муляр, електрогазозварник”, нагороджений знаком «Відмінник народної освіти УРСР», працював в училищі понад 25 років.

Патик І. Г.

Випускник училища, працював помічником директора по господарській частині, нагороджений знаком «Відмінник народної освіти УРСР», працював в училищі понад 25 років. Помер у 2012 році.

Гаврилюк М. П.

Механік училища, працював в училищі більше 30 років. Помер в 2016 році.

Дремлюга О. Ф
23.06.1948-04.09.2018 р.р.
Випускник училища.
Працював на посаді старшого майстра ВХПТУ №5 м. Вінниці
Вахненко Т. П.
30.06.1960-14.04.2022 р.р.
Працювала на посаді секретаря
у ВХПТУ №5 м. Вінниці з 1984 по 2016 роки.

Оліярський А. М. 09.10.1952 –
З 1986 року по 2019 рік працював на посаді майстра виробничого навчання ВХПТУ №5 м. Вінниці

Столярова Д. Г.
03.01.1950-05.09.2022 р.р.
З 1990 року по 2022 рік працювала на посаді коменданта, зав.гуртожитку ВХПТУ №5 м. Вінниці

Якими ми були

Організація освітнього процесу в училищі (1987 рік)

Підготовка кваліфікованих робітників з професій столярного напряму

Підготовка кваліфікованих робітників з професії “маляр, штукатур, лицювальник-плиточник”

Які ми тепер

Училище має 2 навчальних корпуси загальною площею 9997 м2, розраховані на 800 учнів, 13 навчально-виробничих майстерень загальною площею 2592 м2, гуртожиток на 150 місць, їдальню на 250 посадочних місць, буфет, актову залу на 250 місць, конференцзалу на 110 місць, методичний, психологічний, медичний кабінет. Вони розташовані на земельній ділянці площею 1,8 га, що належить училищу.

В навчальних корпусах міститься 24 кабінети, 3 лабораторії, 3 спортивні зали загальною площею 627 м2. В навчальному корпусі та гуртожитку розміщується бібліотека з книжковим фондом понад 22 тис. примірників та читальним залом на 40 місць.

Всі навчально-виробничі майстерні обладнані необхідним устаткуванням, комплексним методичним забезпеченням, технічними засобами навчання. В майстернях є потрібна кількість робочих місць, 42 види обладнання, 30 столярних верстатів і 10 найменувань обладнання для виконання робіт з художніх промислів та народних ремесел, 8 зварювальних робочих місць, 7 полігонів, 3 токарних верстати, 92 комп’ютери. В училищі дія студія дизайну та інтерактивна лабораторія електрозварників.

В училищі фунціонує три навчально-практичних центра:

  • з професії реставратор декоративно-художніх фарбувань, маляр
  • “сучасних деревообробних технологій”
  • з професії “монтажник санітарно-технічних систем і устаткування”.

 В училищі є навчально-виробничі центри з професії “реставратор декоративно-художніх фарбувань, маляр”, які започатковані з 2014 року на основі підписання тристороннього договору з Фондом ім. Ебергарда Шьока, Департаментом освіти і науки ОДА та училищем щодо участі у пілотному проекті «Модернізація та адаптація визначених професій».

4 грудня 2017 року підписано договір між заступником голови-директором Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації Івасюком Ігорем Дмитровичем, віце-президентом Фонду імені Ебергарда Шьока Петером Мьоллером та директором Вищого художнього професійно-технічного училища №5 міста Вінниці Титаренком Василем Вікторовичем щодо розширення співпраці та підготовки кваліфікованих робітників з професії «Столяр будівельний, виробник художніх виробів з дерева».

 8 лютого 2018 року на базі ВХПТУ № 5 м. Вінниці відбулося відкриття Навчально-практичного центру з підготовки кваліфікованих робітників за професією «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування». Центр було створено і відкрито за сприяння Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки, Вінницької міської ради. Навчально-практичний центр створено для навчання учнів ВХПТУ № 5 м. Вінниці та слухачів Центру зайнятості. Навчання базується на основних принципах модульної системи.

У грудні 2020 року відбулось дооснащення навчально-практичних майстерень з професій “реставратор декоративно-художніх фарбувань, маляр” та “столяр будівельний, виробник художніх виробів з дерева” новими матеріалами, інструментами та формою для учнів.

В училищі працюють директор, три заступники, старший майстер, 18 викладачів, 25 майстрів виробничого навчання, 3 вихователі в гуртожитку, соціальний педагог, психолог, 2 бібліотекарі, керівник фізичного виховання і обслуговуючий персонал. Всього 118 осіб.

Училище має вихід у мережу Internet та широко використовує його можливості для отримання необхідної інформації. Нормативно-правовою базою на паперових носіях заклад забезпечений на 95%. У 2020-2021 навчальному році було повністю модернізовано локальну комп’ютерну мережу училища з використанням програмованого обладнання МікроТік, збільшено швидкість доступу до мережі Інтернет до 50 Мб на секунду, Це дало змогу забезпечити можливість для належного дистанційного навчання наших учнів. Написано програмне забезпечення та налаштовано мережі WI-FI доступу для педпрацівників та здобувачів освіти майже по всьому закладі, проведено монтаж та налаштування серверного обладнання, модернізовано мережу відеоспостереження тощо.

На сьогоднішній день училище співпрацює з понад трьомастами будівельними організаціями Вінниччини та України, з якими укладені договори на підготовку робітничих кадрів, надання оплачуваних робочих місць для проходження учнями виробничої практики.

Найбільш вагомими соціальними партнерами училища є колективне будівельно-монтажне підприємство «БМУ-2», концерн «Поділля», товариства з обмеженою відповідальністю «ВІННИЦЯБУД», «МУР», «ВОДРЕМ», будівельна компанія «СТАМ» та багато інших, які з порозумінням відносяться до наших проблем завжди відгукуються на наші прохання.

Для проведення професійно-практичної підготовки з підприємствами, організаціями укладені договори, про проходження виробничого навчання та виробничої практики. Форма договору відповідає Типовому договору, затвердженого Постановою Кабінету міністрів від 07.06.99 р. № 992.

Місця виробничої практики підбираються із врахуванням програм виробничої практики та вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик, можливості подальшого працевлаштування випускників на даному підприємстві після закінчення навчання в училищі. 

Мова освітнього процесу – українська.

ДОСЯГНЕННЯ УЧНІВ

  • у на базі нашого закладу освіти було організовано та проведено обласний етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «штукатур». Від нашого закладу брав участь та здобув перемогу учень групи №14 Смик Владислав підготовкою якого займалися майстер в/н Бурак Леонід, викладач спецтехнології Пеньковий Андрій та творча група викладачів предметників. З 21.04. по 23.04.202 року на онлайн майданчику ВХПТУ №5 м. Вінниці було організовано та проведено ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «штукатур». Смик Владислав посів почесне ІІІ місце. Підготовкою призера займалися майстер в/н Бурак Л. В. та викладач спецдисциплін Пеньковий А. М. Організація конкурсу здійснювалась заступником директора з навчально-методичної роботи – Пилявець Мариною, старшим майстром – Стратійчук Оксаною, методистом з професійної підготовки – Волинець Зоєю, інженером з охорони праці – Білявським Олександром, майстром виробничого навчання – Романенко Наталією.
  • 01 – 02 червня 2021 року у м. Києв відбувся Всеукраїнський конкурс фахової майстерності з професії «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування». Фінал проходив в рамках фестивалю Install Fest Ukraine 2021. Конкурс відбувся в рамках реалізації проєкту EDUP Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні, який впроваджується за фінансової підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва і ТОВ «Геберіт Трейдинг» та виконується Швейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Свісконтакт» за підтримки Міністерства освіти і науки України. Завдяки якісно проведеній підготовці викладачем-майстром Дремлюгою Сергієм та майстром виробничого навчання Шимком Максимом учень групи №23 Генделека Василь посів почесне призове місце. Крім того з 2020 року училище долучилось до участі у цьому українсько-швейцарському проекті і вже отримало як методичну так і матеріальну підтримку від ТОВ «Геберіт Трейдинг».

Майстер в/н Муравко О. О. підготувала учнів І та ІІІ курсу до участі в IV Всеукраїнській студентській олімпіаді з образотворчого мистецтва, де учні посіли місця в різних номінаціях: Веренько Богдана (учениця групи №15) нагороджена дипломами I ступеня у номінаціях «Графіка» та «Декоративно- прикладне мистецтво», Чернієнко Юлія (учениця групи №15) нагороджена дипломом II ступеня в номінації «Живопис», Погоріло Олександр та Рибалкіна Анастасія (учні групи №7) одержали дипломи II ступеня в номінації «Декоративно-прикладне мистецтво».

У 2021 році за ініціативи Муравко Олени, Кучеренко Юлії в училищі було організовано і реалізовано першу учнівську міжрегіональну онлайн виставку–конкурс «ВІТРИЛА МРІЇ».  Виставку було організовано за сприяння Фонду ім. ЕБЕРГАРДА ШЬОКА, Громадської організації ФОНД ПІДТРИМКИ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ м. Київ. Переможці та призери конкурсу отримали дипломи та цінні подарунки від його організаторів. Сподіваємось на продовження конкурсу в наступному році.

Викладачі української мови та літератури Муравська Г.С. та Цопа С. Г. підготували ученицю групи №26 Томчук В., яка отримала диплом ІІІ ступеня в ІІІ етапі ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської і студентської молоді імені Т. Шевченка.

Викладач Марчук З. В. підготувала учнів до обласного конкурсу буктрейлерів із зарубіжної літератури «Живі сторінки моєї книги», де учениці Накарвацька М. та Томчук В. (група №26) посіли ІІІ місце.

ВИХОВНА РОБОТА ТА ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ

Важливою складовою навчально-виховного процесу в училищі є виховна робота. Вона охоплює усі сфери життєдіяльності учнівської молоді.

Не зважаючи на дистанційну форму навчально-виховної роботи, протягом звітного періоду керівники груп, вихователі, бібліотекарі, керівники гуртків провели цікаві та змістовні заходи, спрямовані на ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, сім’ї, родини, людей, природи, праці, до себе, мистецтва. Змістовні виховні заходи проведені за всіма напрямками виховання.

А саме:                                                                                                       

з громадянського та національно-патріотичного виховання учнів проведено:

– перший урок «Від проголошення Незалежності до нової України»

– онлайн привітання до Дня працівника освіти (Чешківська В.В.)

– тематичні виховні години, лекції, презентації,  бібліотечні уроки до пам’ятних дат в історії українського державотворення;

– бібліотечні виставки, присвячені Дню пам’яті Героїв Небесної Сотні, бібліотечний урок до Дня Європи, до Дня вшанування воїнів – інтернаціоналістів (бібліотекарі);

– цикл заходів, приурочених річниці Голодомору 1932-1933 років на Україні, Дню пам’яті та примирення;

– залучалися до участі у акції, спрямованої на допомогу пораненим військовим (Марущак О.Г.),

– у бібліотеці створено та поновлено куточок пам’яті героїв – випускників, загиблих в зоні АТО, організовувались тематичні виставки, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, в боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України;

 з морального виховання організовано участь у:

благодійній акції «Твори добро на всій землі» до Дня святого Миколая у Вінницькому соціально реабілітаційному центрі «Промінь» для дітей з вадами руху на зібрані кошти  закуплені новорічні  подарунки;

– благодійній акції до Міжнародного дня захисту дітей;

– благодійній акції сприяння Товариству Червоного Хреста «Я роблю світ кращим».

 з екологічного  виховання проведені:

– екологічні акції «Смітникам – Ні!», «Збережи ялинку», «Молодь Вінниці за чисте довкілля».

● з естетичного виховання проведено:

– свято осені «Осіння фантазія», Фестиваль «ВХПТУ-5 має таланти», розважальне шоу «Стартінейджер», відбірковий тур конкурсу «Голос училища», Андріївські вечорниці, розважальне шоу «Шлюб на один день», фінал  конкурсу «Голос училища» (Чешківська В.В.);

– виховні години до Дня української писемності та мови;

– відвідування виставок: Вінницької галереї «Арт – шик»; виставкової зали Вінницької торгівельно-промислової палати; Вінницького обласного центру народної творчості;

 з трудового виховання організовані:

– акції по благоустрою території училища та кімнат гуртожитку «Моє училище – мій дім», «Гуртожиток – твій дім і ти – господар в нім» (Кучук Л.О., Порська В.М., Павленко О.В.);

– роботи у «Книжковій лікарні» бібліотеки;

– поточний ремонт у кімнатах гуртожитку.

 з правового та превентивного виховання учнів:

– створена та  працює Рада з профілактики правопорушень.

Проведено: Всеукраїнський тиждень права в онлайн режимі; година спілкування на тему «Підлітки у правовому суспільстві»; «Закон – один для всіх», «Як поводитися у спілкування із поліцією», «Адміністративна відповідальність за протиправні дії», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх» за участю представника відділу ювенальної превенції Вінницького ВП ГУКП у Вінницькій області Михайловської І.В.

Впродовж навчального року педагогічні працівники, соціальний педагог та психолог проводили індивідуальну роботу з учнями, схильними до правопорушень, які пропускають заняття без поважних причин, порушують дисципліну, виносили письмові попередження їх батькам, залучали до позаурочної роботи дітей, схильних до девіантної поведінки тощо.

Ведеться внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічних працівників, соціального педагога, психолога, облік дітей «групи ризику».

З учнями, які перебувають на внутрішньоучилищному обліку та учнями, які мають проблеми з поведінкою, були проведені бесіди представниками поліції в індивідуальній формі. 

Залучалися до тісної співпраці та проведення годин спілкування представники: клініки «Дружньої до молоді»; Центру профілактики та боротьби зі СНІДом; громадської правозахисної організації «Джерело Надії».

Формування здорового способу життя.

  В училищі створено належні умови для творчого розвитку особистості, формування здорового способу життя та забезпечення зайнятості учнів у вільний від занять час. В училищі діють 17 гуртків та 4 спортивних секції які відвідують 78 % учнів. Керівником фізичного виховання Дерновою Л.О. проведено роботу щодо залучення учнів І –го курсу до гуртків з футболу, волейболу, баскетболу, настільного тенісу та роботу з фізкультурним активом і старостами груп. Проведено змагання з волейболу, баскетболу, силової гімнастики, шашок. Відбулись змагання в гуртожитку з волейболу, футболу з метою популяризації фізичної культури та заохочення мешканців гуртожитку до активних занять цим видом спорту.

Протягом навчального року проведення загальноучилищних заходів в  онлайн чи офлайн режимі коригувалося в залежності від форми організації навчально-виховного процесу у зв’язку із карантинними обмеженнями.

Так в онлайн режимі проведено: новорічний концерт, народознавче  свято «Щедрівочка», День Соборності України, конкурс «Моя професія найкраща», інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?», тренінг «Життєві пріоритети», конкурс «Експериментальний театр», Тренінг «Психогеометрія», «День пам’яті і примирення», День матері, День вишиванки (Чешківська В.В.)

Вікторина «Моя професія будівельник», виховна година «Герої нашого часу», онлайн-подорож «Незвідана Україна» (Бегус Н.І.) .

Учні-гуртківці училища взяли активну участь у обласних заходах (заочних):

– музичному проекті «Територія творчості» до Міжнародного дня студентів (І місце – Остапенко В.П.);

– виставці новорічних композицій «Хай Новий рік, Різдво Христове нам подарують дні казкові!» (Диплом учасника);

– у обласному етапі виставки-конкурсу «Знай і люби свій край» (4 –І місця);

– у обласній виставці плакатів «Вітаємо з Днем захисника України!»;

– виставці – конкурсі фітодизайнерської майстерності «Весняний подарунок» (ІІ місце);

– фестивалі-конкурсі «Подільські зорі» (здобутки:  Гран-прі, І місце зразковий хореографічний колектив «Молодість», керівник Чешківська В.В.; 4 – І місця , ІІ, 2 – ІІІ місця зразковий ансамбль «Надбужанка», керівник Остапенко В.П.) ;

– конкурсі авторської поезії «Мріє, не зрадь!» (ІІ місце – Чешківська В.В);

 – конкурсі дослідницьких робіт «Корифей українського театру» І місце, ІІІ місце);

– Всеукраїнський конкурс «За нашу свободу!» (І місце);

– у обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості  «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (ІІІ місце);

– у обласному етапі Всеукраїнського фестивалю «Молодь обирає здоров’я!» (диплом Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації);

– історико-краєзнавчій експедиції «Чорнобиль: минуле, сучасне, майбутнє» (І місце Вернигора Олександр, керівник Яворська М.Ф. та І місце – Жигайло Владислав, керівник Бегус Н.І.);

– обласному заочному конкурсі «Професія – моє майбутнє» (І місце – Жигайло Владислав, керівник Чешківська В.В.);

– виставці-конкурсі «Диво-писанка» (ІІ місце Покиньчереда Інесса, керівник Муравко О.О., ІІІ місце Томчук Віталіна, керівник Григор’єва Г.О.);

– творчому конкурсі серед дівчат «Мої мрії та захоплення» (І місце – Накарвацька Марина, керівник Чешківська В.В.)

Соціальним педагогом організовано участь у:

– обласному етапі Всеукраїнської благодійної акції «Серце до серця»  щодо допомоги дітям з вадами здоров’я;

– молодіжній акції «Скажи наркотикам «НІ!»;

– благодійній акції «Нам свято дарує святий Миколай!»;

– благодійній акції «Даруймо радість дітям!».

За результатами участі у 21 –х обласних заходах маємо здобутки:

Гран-пріІ місцеІІ місцеІІІ місцеДиплом
1155419

Учасники гуртка «Натхнення» Погоріло Олександр, Рибалкіна Анастасія взяли участь у IV Всеукраїнській студентській дистанційній олімпіаді з образотворчого мистецтва у номінації «Витинанки», що проводилася з 17 грудня 2020 року на базі кафедри образотворчого мистецтва факультету мистецтв Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини.

У звітному періоді належна увага в училищі приділялась роботі з соціально незахищеною категорією здобувачів освіти: дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, з малозабезпечених та неблагополучних сімей, дітей, батьки яких перебувають в зоні АТО, за кордоном, дітей-чорнобильців, дітей з обмеженими фізичними можливостями. Керівниками груп створено соціальні паспорти груп для організації роботи з дітьми різних категорій. Під керівництвом заступника директора з НВР Якубівської Н.С. соціальним педагогом Марущак О. Г. систематизовано дані та створено соціальний паспорт училища.

Систематично здійснювалась соціальна опіка з метою подолання цією категорією учнів життєвих труднощів, збереження і підвищення їх соціального статусу. Стипендіальна комісія, до якої входить 50% членів учнівського самоврядування, своєчасно розглядала заяви учнів про призначення соціальних стипендій, надання матеріальної допомоги гостро потребуючим учням.

Інформація щодо виплати стипендій учням ВХПТУ№5 м. Вінниці у ІІ семестрі 2020-2021 н.р.

К-сть здобувачів освіти, станом на 01.01.2021Кількість дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклуванняК-сть дітей, яким виплачується соціальна стипендіяКількість здобувачів освіти, які отримують академічну стипендіюІз них по курсахКількість здобувачів, які не отримують стипендії
ІІІІІІV
425173523856515477152

Робота соціально-психологічної служби була спрямована на вивчення вікових особливостей учнів з метою надання рекомендацій керівникам груп у роботі з дітьми.

Практичним психологом та соціальним педагогом проведено:

– діагностичне дослідження по вивченню стану адаптації учнів 1-го курсу, їх індивідуальних здібностей;

– індивідуальні  бесіди, корекційно-відновлюючу роботу з учнями, які потребують особливої уваги;

 – опитування і консультування окремих учнів з питань попередження шкідливих звичок;

– профілактична робота з питань попередження правопорушень тощо.

– організовано та проведено «Тиждень психології».

Сплановано проходила співпраця:

  • з Вінницьким відділом поліції ГУНП у Вінницькій області;
  • з Центром медико-соціальної допомоги дітям та молоді «Клініка дружня до молоді»;
  • з Вінницьким обласним наркологічним диспансером «Соціотерапія».

Учнівське самоврядування.

З метою активізації молоді до громадського життя закладу освіти та формування особистості з глибоко усвідомленою громадською позицією створено Раду учнівського самоврядування, яку очолює учениці групи №26 Накарвацька Марина. Модель учнівського самоврядування ВХПТУ№5 має цілеспрямовану, актуальну, системну і прогнозовану діяльність. Протягом навчального року з ініціативи членів учнівського самоврядування та у співпраці із керівниками груп проводилися загальноучилищні заходи щодо розвитку соціалізації, комунікації, вміння співпрацювати у колективі. Члени учнівського самоврядування співпрацюють із молодіжною організацією при Вінницькій міській раді. Брали участь у обласному семінарі лідерів учнівського  самоврядування (дистанційно).

Одне з центральних місць у виховній роботі училища посідає співпраця з батьками. У цьому навчальному році проведено:

– батьківські збори, в режимі online;

– тематичні години спілкування;

– індивідуальні бесіди та консультації.

У гуртожитку ВХПТУ№5 виховну роботу забезпечують 3 вихователі. Систематично проводяться засідання Ради гуртожитку, на яких розглядаються актуальні питання, зокрема організація дозвілля, контроль за дотриманням санітарно – гігієнічних вимог, підготовка та проведення конкурсів, спортивних змагань, випадки порушення дисципліни.

Рішення Ради гуртожитку висвітлюються на інформаційному стенді, оголошуються на загальних лінійках.

В гуртожитку створені належні умови для проживання мешканців. На кожному поверсі наявні: кухня, кімнати гігієни, побутова кімната, холодильники для зберігання продуктів.

Профорієнтаційна робота.

Розроблені та затверджені Правила прийому до ВХПТУ№5 на 2021 рік відповідно до Типових правил прийому до закладів професійної (професійно-технічної) освіти України.

З метою виконання кількісного та якісного плану набору здійснено закріплення педагогічних працівників за школами міста Вінниці та Вінницького району для проведення профорієнтаційної роботи серед учнів.

Замовлено та виготовлено профорієнтаційні матеріали: інформаційні листки з умовами прийому і переліком професій в училищі, роздатковий матеріал, відеофільм про ВХПТУ №5. Розповсюджено інформаційні листи з умовами прийому до училища на 2021 рік відповідно до закріплення. Розміщено рекламу у журналі-довіднику «Вінниця» та на сайті http://vinnicya.vn.ua та у Довіднику навчальних закладів м. Вінниці та Вінницької області.

Проведено онлайн «Дні відкритих дверей» (18.02.2021; 18.03.2021р.; 22.04.2021 р.) для випускників шкіл та їх батьків (бібліотекар Бегус Н.І.).

Майстрами виробничого навчання, викладачами, заступником директора з НМР Пилявець М.С., культорганізатором Чешківською В.В. створені рекламні відеоролики, презентації професій, які систематично розміщувалися та поширювалися у соціальних мережах.

Проведено виховні години з метою залучення учнів училища до профорієнтаційної роботи «Абітурієнт 2021».

Здійснювався постійний прийом громадян ( в очному та телефонному режимах) з питань вступної кампанії та оперативне реагування на їх звернення.

На сайті училища розроблено сторінку для абітурієнта та надано технічні можливості подавати електронні заяви для вступу.

Видано наказ по училищу про організацію роботи приймальної комісії. Майстрами виробничого навчання оформлено і обладнано приймальну комісію.