Субота, 21.10.2017, 18:00
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [55]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:

Тема: Формування педагогічної компетенції засобами інформаційних технологій.

Мета: ознайомити із особливостями організації процесу створення карт-знань в програмі FreeMind та цікавих завдань в програмі LearningApps; навчити працювати в даних програмах.

Засоби і обладнання: комп’ютери підключені до мережі Інтернет, проектор, картки для практичних завдань.

Хід роботи

Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. В зв'язку з цим виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін. Інформація, подана в підручнику, перетворюється в застарілу ще під час видання підручника. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем з використанням інноваційних технологій, комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Internet – один із способів оптимізації та урізноманітнення навчально-виховального процесу.

Інформаційні технології не тільки полегшують доступ до інформації і відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб'єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності.Пошук нових форм і методів навчання в наш час – явище не тільки закономірне, але й необхідне. 

Головні переваги технологій полягають в тому, що вони дозволяють інформатизувати навчальний процес. Цілі такого навчання спираються на потенційні можливості комп'ютера як засобу пізнавально-дослідницької діяльності, забезпечують особистісно-орієнтований підхід до навчання, що сприяє розвитку індивідуальних здібностей учнів. 

На жаль, в наш час не всі вміють на високому рівні використовувати інформаційні технології в свої педагогічній діяльності. Як показують опитування, усі викладачі використовують інформаційні технології, але не кожен вдало їх обирає і на високому рівні застосовує. Найкраще з інформаційними технологіями знайомі викладачі молодшого віку, ніж старшого. Що не є винятком і в нашому училищі. Лише 65 відсотків використовує новітні технології на достатньому та високому рівні. Інші ж використовують давно знайомі технології, які на даний час не є способом зацікавлення для учнів.

Вправа«Асоціативний ряд»

Дві команди отримують по одному слову, на кожну букву якого потрібно записати асоціативне слово. Таким чином, утворюється асоціативний ряд до запропонованого слова.

Команда 1: Інформаційні.

Команда 2:Технології.

Сьогодні на занятті ми ознайомимо вас з програмами FreeMind і LearningApps та з особливостями їх роботи.

FreeMind — програма для створення карт знань.

За допомогою карти знань створеній в програмі FreeMind учні можуть швидко та наглядно повторити вивчений матеріал та написати стислий конспект.

Така карта дозволяє зобразити певний процес повністю, а також утримувати одночасно у свідомості значну кількість даних, демонструвати зв’язки між окремими частинами, запам’ятовувати матеріали та відтворювати їх навіть через тривалий термін.

Карти знань — це зручна і ефективна техніка унаочнення мислення та альтернатива звичайному запису. Їх застосовують для формулювання нових ідей, фіксування та структурування даних, аналізу та впорядкування даних, прийняття рішень тощо. На відміну від лінійного тексту, карти знань не лише зберігають факти, але і демонструють взаємозв'язки між ними, тим самим забезпечуючи швидше і глибше розуміння матеріалу.

Інтерфейс робочого листа витриманий в класичному стилі. По центру розташовується центральний елемент карти, який задає її тему. Далі до нього додаються дочірні вузли, з яких поступово і зростає готова карта.

Можливості програми:

  • Приховання гілок.
  • Декоруваннявузлів і гілок.
  • Графічнескріпленнявузлів (команда Создать связку).
  • Посилання на іншікартипам'яті, веб-сторінки і зовнішніфайли.
  • Пошук по окремих гілках.
  • Імпорт і експортсписків.

Зараз ми продивимося як створювати карту знань безпосередньо в програмі.

LearningAppsдля підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії.

Зараз ми продивимося як створювати вправи безпосередньо в програмі.

Ви уже дізналися, які переваги програм, які ми вам пропонуємо, і побачили як ними користуватися. Тож спробуйте тепер створити завдання самостійно.

Команда 1

Практичне завдання № 1

  1. Створити карту знань«Контроль навчання» відповідно до рис. 1.

Виконання:

1.   Завантажити програму FreeMind:клікнути мишкою двічі на піктограмі , яка розташована на робочому столі.В результаті з’явиться вікно  програми FreeMind.

2. На першому етапі створення карти знань необхідно створити головний вузол, для чого активізувати команду ФайлСоздать.

3. У завантажене зображення головного вузла замість назви за замовчуванням Новая карта, вписати назву вузла – Контроль навчання. Для цього на вузлі натиснути правою кнопкою миші і обрати з контекстного меню, що з’явитьсякоманду Редактировать. Ввести назву вузла – Контроль навчання, підтвердити введення натиснувши клавішу Enter.

4. Для створення підпорядкованого (дочірнього) вузла необхідно на головному вузлі натиснути праву кнопку миші і з контекстного меню, що з’явиться обрати команду Новый подчиненный узел. У запропонований рядок ввести назву підпорядкованого вузла – Види контролю.

5. Для створення підпорядкованого (дочірнього) вузла другого рівня необхідно на вузлі Види контролю натиснути праву кнопку миші і з контекстного меню, що з’явиться знову обрати команду Новый подчиненный узел. У запропонований рядок ввести назву підпорядкованого вузла – Попередній контроль.

6. Аналогічно до п. 4,5 створити необхідну кількість підпорядкованих вузлів першого і другого рівнів.

7. Наступним кроком буде процес форматування вузлів (зміна зображення, розміру, гарнітури шрифту, кольору фону і т.п.). Для цього необхідно на вузлі Контроль навчання активізувати контекстне меню (викликати за допомогою правої кнопки миші), обрати команду Формат виділити команду відповідно до того, який параметр вузла потребує форматування. В нашому випадку ми обираємо наступну комбінацію команд:

·                     Формат → Жирный;

·                        Формат → Цветузла (у вікні Выборацвета, що з’явиться, вибрати довільний колір – Червоний). Після кожного вибору тиснемо Enter або ОК.

8. Аналогічно п. 7відформатувати усі підпорядковані вузли карти знань Контроль навчаннявідповідно до рис. 1. 

9. Для того, щобвставити піктограмупотрібно на панеліліворучвиділити значок піктограми.

10. Вставляємопояснення у вузолКонтроль навчання. Для цього потрібно виділити вузол і у нижньому вікні надрукувати і від форматувати текст. Натиснути Enter. При наведенні мишки на вузол буде показано текст пояснення.

11. Створену карту збережіть: Файл → Сохранитькак → Робочий стол → OK.

Команда 2

Практичнезавдання № 2

1. Відкрити браузер, у пошуковій системі Yandex (або Google) знайти програму LearningApps.org.

2. Відкрийте програмуLearningApps.org.

3. Відрити вкладку Створення вправи,  нижчев запропонованих розділах обрати створення вправи-гри «Перший мільйон».

4. Переглянути запропоновані Приклади, щоб зрозуміти структуру обраної вправи.

5. Створити гру-вправу «Перший мільйон», для цього обираєте кнопку з надписом  «Створити Перший мільйон».

6. Заповнюєте пункти: Вказати назву,Опис завдання,  Питання гри від простих до складних, Зворотній зв’язок, Довідка.Після заповнення всіх пунктів, натисніть на кнопку з надписом «Завершити редагування та переглянути справу».

7. Перевірте створену гру, якщо є потреба у редагуванні, то натисніть кнопку з надписом «Продовжити редагування», якщо все вірно натиснітькнопку «Зберегти».

Вправа «Рефлексія»

По черзі доповнюємо такі речення:

1) Сьогодні я навчився … .

2) Мені сподобалося … .

3) Найважче для мене було … .

4) Я б хотів у сьогоднішнє заняття додати … 

Психолого-педагогічний семінар-тренінг

Тема: "Психолого-педагогічні аспекти формування успішної особистості педагога"

   Мета: розширити уявлення педагогічних працівників про поняття формування успішної особистості педагога та шляхи удосконалення його якостей; розвивати комунікативні можливості педагогічних працівників; створити гарний настрій для усіх учасників тренінгу.

  Ведуча:Доброго дня, шановні колеги! . Ми зустрілися сьогодні, щоб знайти шлях формування успішної особистості педагога, усвідомити проблеми в особистісній і професійній сферах, сприяти формуванню в педагогів потреби використовувати у своїй роботі принцип «успіх створює успіх»!!! і почнемо ми зі знайомства:1 хвилина

Вправа «Вітання».4 хвилини

Учасники утворюють два кола – внутрішнє і зовнішнє, внутрішнє коло не рухається, зовнішнє проходить по колу.

Здраствуй, друг! Здороваются за руку.

Як ти тут! Хлопають по плечу один одного.

Де ж ти був? Потягують за вушко один одного.

Де мандрував? Торкаються носочками ніг один одного.

Я сумував! Кладуть руку  собі на серце.

Ти прийшов! Розводять руки в сторони.

Хорошо! Обіймаются.

Знайомство. Вправа «Я - квітка»4 хвилини

Пропоную назвати своє ім’я і квітку, з якою учасник асоціює себе у професійній діяльності або в повсякденному житті. Наприклад, мене звати Катерина, у своїй професійній діяльності я асоціюю себе із первоцвітом, тому що я маю розтоплювати лід у дитячих серцях і допомагати їм згадати, що таке радість…

  Отже, ми визначились, якими квітами ми є, і бачимо, що наша різноманітність створює цілий сад… В садах кожна квітка є унікальною і доповнює певну композицію, так і в нашому колективі – кожен виконує свою роботу та працює на результат всього колективу. Давайте розглянемо, які чудові витвори митців існують в світі, щоб краще налаштуватися на роботу нашого тренінгу, а також отримати позитивні емоції…

Перегляд відеоролика «Сади світу» 3 хвилини

Професія педагога є досить складною, тому, щоб відповідати її вимогам необхідно пройти довгий наполегливий шлях з різними перешкодами. Успішне вирішення завдань національного виховання безпосередньо пов'язане з удосконаленням підготовки педагогів, їх професійної майстерності, ерудиції і культури. Жодна інша професія не ставить таких вимог до людини, як професія педагога, вчителя, вихователя. Педагог зобов'язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури; прагнути до втілення в собі людського ідеалу.

Але такими педагоги не народжуються, а стають впродовж наполегливої праці над собою. Щоб стати успішним вчителем, мало закінчити педагогічний вуз…

Давайте з вами розглянемо модель успішної особистості педагога. Для цього ви розділитися на 3 групи та створите свою модель, а потім ми її порівняємо з загальноприйнятою і побачимо хто був найближчим…

Вправа «Модель успішної особистості педагога»6 хвилин

А тепер виконаємо кілька вправ, які допоможуть сформувати або вдосконалити деякі складові, що формують успішного педагога.

Вправа «Побачення»5 хвилин

Методист об’єднує учасників у три групи. Кожна група отримує конверт із набором окремих речень, які потрібно розташувати послідовно, керуючись логікою, щоб вийшло змістовне оповідання. Потім представник кожної групи презентує результат.

Перелік речень.

Він розумів, що тільки вона могла зробити його щасливим.

Потяг рушив.

Чи має щось сенс у цьому житті?

Почулося скреготання заліза.

Він узяв її за руку.

Десь загавкав пес.

Пролунав постріл.

Його серце тьохнуло.

Ця зустріч остання.

Її очі були заплющенні.

Було вже пізно.

Місяць – немов великий апельсин.

Він поглянув на неї.

Як правило завжди запитують: «Як правильно звучить оповідання?».

Ведуча. Люди звикли діяти стереотипно, оглядаючись на кимсь придумані канони.Тут немає правильної або неправильної відповіді. У кожного вийшло своє оповідання, і кожен може пояснити логіку його побудови. Ми вчимося приймати і поважати думку інших, адже вони мають право на існування.

Вправа «Девіз»3 хвилини

Всі учасники на аркуші паперу малюють футболку з тим надписом-девізом, яку воникупили б собі, якби була така можливість. Цей надпис повинен відображати життєве кредо людини, його основний життєвий принцип, а колір відповідати його характеру.

Вправа «Хазяїн, будинок, ураган»4 хвилини

Учасники об'єднуються в групи по троє так, щоб два члени команди стояли обличчям одне до одного і з'єднуючи руки над головою, утворювали «дах» будинку. А третій учасник – стояв у середині будинку під «дахом»: він буде «хазяїном».

Учасники уважно слухають і виконують команди:

-​ за командою «будинок» двоє, які утворюють «дах», мають знайти собі інших «хазяїв»,які в цей час нерухомо залишаються на своїх місцях;

-​ за командою «хазяїн» на місці залишаються будинки;

-​ за командою «ураган»кожний член трійки має найти нових партнерів. Вправу повторюємо 2-3 рази.

Ця вправа показує нам, як важливо вміти швидко орієнтуватися у ситуаціях, що складаються, а з іншого – показує те, що в педагогічній діяльності важливо змінювати свою позицію та роль впродовж навчального процесу.

Моделювання ситуації «Яким Повинен Бути Вчитель».4 хвилини

Кожна людина має свій стиль роботи. Тож і в учительській діяльності існують різні стилі. Є педагоги, які досконало знають матеріал,уміють його пояснити, оперують термінами, цифрами, їх цікаво слухати, проте вони не працюють на розвиток учнів, вони, як експерти, тільки передають інформацію. Це педагоги експерти.

Бувають педагоги,які використовують блискучі ефекти, яскраві вправи,їх цікаво слухати,приємно спостерігати за їхньою роботою, але такий педагог працює тільки на себе,він демонструє свої вміння і навички, а не розвиває групу. Це педагог – зірка.

А є педагоги, які не тільки вміють передати нові знання й навички учням, а й допомагають їм зробити узагальнення та висновки, спираючись на власний досвід. Це вчителі – фасилітатори.

Питання для обговорення

-​ Чому педагог має поєднувати риси експерта, зірки, фасилітатора?

Вправа «Успіх»4 хвилини

Розділившись на 5 команд ви берете листи з літерами і командою пишете асоціації до слова успіх на літеру яку витягли :

У…..

С…..

П…..

І……

Х…..

Прошу поділитися асоціаціями та враженнями.

Учасникам групи пропонується на липких аркушах у формі квітки записати, наскільки реалізувались їхні очікування, презентувати та приклеїти на аркуші із зображенням лугу.

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК

У педагога велика місія на Землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючі покоління.

До особистості педагога ставиться багато вимог. Серед них можна виділити головні (без яких неможливо стати висококваліфікованим учителем) і другорядні (відповідність яким є не обов’язкова для педагога, але робить його особистістю, здатною найкращим чином навчати і виховувати іншу особистість).

До головних вимог належать такі: любов до дітей, до педагогічної діяльності; наявність спеціальних знань з тієї галузі, у якій він навчає дітей; широка ерудиція, педагогічна інтуїція. Високо розвинутий інтелект, високий рівень загальної культури та моралі, професійне володіння різними методами навчання та виховання дітей. Без будь-якого з перерахованих факторів успішна педагогічна робота неможлива.

Додатковими є комунікабельність, артистичність, веселий оптимістичний характер, гарний смак та інші. Головні та другорядні педагогічні якості в сукупності складають індивідуальність педагога, у силу якої кожен хороший учитель – це унікальна та своєрідна особистість.

Справжній учитель повинен пам’ятати, що основним і кінцевим результатом педагогічної діяльності є сам учень, розвиток його особистості.

Педагог, який вірить в успіх справи, як правило, його досягає.

Вправа «Хто я, а хто ти?»5 хвилин

Учасники записують на аркушах паперу прізвища своїх колег, з якими в них асоціюються моделі педагогів, що демонструються на слайдах.

Модель спілкування педагогів з дітьми.

Учитель “Я – сама” (головний ініціатор учнівського процесу, але знищує всі форми учнівської ініціативи).

Учитель ”Китайська стіна” (виставляє дистанцію між собою і учнями, головне завдання – повідомити, а не навчити).

Учитель “Тетерук” (чує тільки себе, не налаштований на учнів).

Учитель “Ангел” (не нервує, не критикує, встановлює з усіма дружні стосунки).

Учитель “Шоу-мен”(урок нагадує спектакль, а результати мінімальні).

Учитель “Тиран” (Я – цар і Бог).

Учитель “Товариш” (переважають дружні стосунки, але спілкування втрачає діловий контекст і набуває особистісного характеру).
          Учитель “Робот” (діє на основі надуманого алгоритму, не звертаючи увагу на обставини, що потребують змін при спілкуванні. Наприклад, не підемо на перерву, якщо не виконаємо вправу).
          Учитель “Гамлет” (характеризується постійними сумнівами, не має чіткої позиції, захищається чужим авторитетом)
          Учитель “Локатор” (спрямовує роботу на одну групу дітей – сильних, слабких або обдарованих).

Як стати гарним учителем? Що для цього потрібно? Талант? Можливо, й талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також. Усе це правильно. Але й майстерність, і талант – це на 99% наслідки наполегливої праці. І головне – праці раціональної, що допомагає запобігти витраті часу і бере з передового досвіду головне, суттєве.

Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями.

Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

Метод «Прес»

Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому семінарі, закінчіть думку:

Сьогодні мене вразило…

Сьогодні мені згадалося…

Мені запам’яталося …

Мене дратувало …

Мені було цікаво …

Мене порадувало ...

Спілкування було …

*     *     *         

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

Підсумкова вправа «Поляна ідей» 2 хвилини

Кожен учасник на аркуші у вигляді квітки записує свої враження та пропозиції від тренінгу та прикріплює на поляну.

 

Вправа на зняття напруження «Австралійський дощ»5 хвилин

Учасники стають у коло.

Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте

разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви бу-

дете передавати мої рухи. Як тільки рухи повернуться до мене,

я передам наступні. Стежте уважно!

• В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні.)

• Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

• Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях.)

• Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

• А ось і град, справжня буря. (Тупіт ногами.)

• Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

• Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях.)

• Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

• Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)

• Сонце! (Руки догори.)Група аплодує собі за продуктивну роботу на занятті. 

 

 

 

 

 


На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Ми Вконтакте
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 667
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2017Використовуються технології uCoz