Вівторок, 17.10.2017, 22:47
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [55]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:

Тема: «Педагогічні ситуації. Як їх вирішувати?»

Мета: розвивати педагогічні здібності вирішувати складні педагогічні ситуації, закріпити знання щодо застосування різних педагогічних методів на уроках.

Обладнання: проектор, ноутбук, відеофрагменти з педагогічними ситуаціями.

Хід заняття

Лунає музика «Учат в школе…»

Вступне слово ведучої (3 хв):

Привітання з колегами. Пропонуємо  продовжити фразу:

  1. «Як людина я є ... (яка?);
  2. як жінка (чоловік); я є ... (якою?, яким?);
  3. а як вчитель я є...

У житті кожного вчителя трапляються непередбачувані педагогічні      ситуації.Тому вчитель повинен мати неабияке почуття гумору, бути справжнім актором,  частіше запрошувати на свої уроки Момуса  -  бога сміху і жартів, щоб проганяти з уроків Морфея – бога сну. 

Вступне слово ведучого (2 хв):

«Інноваційна діяльність - це гарно організована, раціональна і систематична робота»

П.Друкер

Цей вислів слід взяти собі за правило, адже наша педагогічна діяльність передбачає постійний пошук все нових і нових підходів до розуму, серця й душі дитини.

Давайте проведемо невеличку методику, яка дасть нам можливість зорієнтуватись в наших вміннях вирішувати ті чи інші педагогічні ситуації, оцінити нас.

Методика "Педагогічні ситуації" (10 хв)

Ця методика дозволяє робити висновки про педагогічні здібності людини на основі того, який вихід вона знаходить з ряду описаних педагогічних ситуацій. Перед початком дослідження випробуваний отримує інструкцію такого змісту:

«Перед вами - ряд скрутних педагогічних ситуацій. Познайомившись зі змістом кожної з них, необхідно вибрати з числа запропонованих варіантів реагування на дану ситуацію такий, що з педагогічної точки зору найбільш правильний, на вашу думку. Якщо жоден із запропонованих варіантів відповідей вас не влаштовує, то можна вказати свій, оригінальний, у двох нижніх рядках після всіх перерахованих для вибору альтернатив. Це, найчастіше, буде 7-й і наступні варіанти відповідей на ситуацію».

Ситуація 1

Ви приступили до проведення уроку, всі учні заспокоїлися, настала тиша, і раптом у класі хтось голосно засміявся. Коли ви, не встигнувши нічого сказати, питально і здивовано подивилися на учня, який засміявся, він, дивлячись вам прямо в очі, заявив: «Мені завжди смішно дивитися на вас, і хочеться сміятися, коли ви починаєте вести заняття». Як ви відреагуєте на це? Виберіть і відзначте відповідний варіант словесної реакції з числа запропонованих нижче.

1. «От тобі й на!»

2. «А з чого тобі смішно?»

3. «Ну, і заради бога!»

4. «Ти що, дурачок?»

5. «Люблю веселих людей».

6. «Я радий (а), що створюю в тебе веселий настрій».

Ситуація 2

На самому початку заняття або вже після того, як ви провели кілька занять, учень заявляє вам: «Я не думаю, що ви, як педагог, зможете нас чомусь навчити».

Ваша реакція:

1. «Твоя справа - вчитися, а не вчити вчителя».

2. «Таких, як ти, я, звичайно, нічому не зможу навчити».

3. «Можливо, тобі краще перейти в інший клас або вчитися в іншого вчителя?»

4. «Тобі просто не хочеться вчитися».

5. «Мені цікаво знати, чому ти так думаєш».

6. «Давай поговоримо про це докладніше. У моїй поведінці, напевно, є щось таке, що наводить тебе на подібну думку».                                                                               Ситуація 3

Учитель дає учневі завдання, а той не хоче його виконувати і при цьому заявляє: «Я не хочу це робити!» - Якою має бути реакція вчителя?

1. «Не хочеш - змусимо!»

2. «Для чого ж ти тоді прийшов вчитися?»

3. «Тим гірше для тебе, залишайся неуком. Твоя поведінка схожа на поведінку людини, яка на зло своєму обличчю хотів би відрізати собі носа ».

4. «Ти віддаєш собі звіт в тому, чим це може для тебе закінчитися?»

5. «Не міг би ти пояснити, чому?»

6. «Давай сядемо і обговоримо - може бути, ти і прав».                                                                              

Ситуація 4

Учень розчарований своїми навчальними успіхами, сумнівається у своїх здібностях і в тому, що йому коли-небудь вдасться як слід зрозуміти і засвоїти матеріал, і говорить учителеві: «Як ви думаєте, чи вдасться мені коли-небудь вчитися на відмінно і не відставати від інших хлопців у класі?»- Що повинен на це йому відповісти вчитель?

1. «Якщо чесно сказати - сумніваюся».

2. «О, так, звичайно, в цьому ти можеш не сумніватися».

3. «У тебе прекрасні здібності, і я пов'язую з тобою великі надії».

4. «Чому ти сумніваєшся в собі?»

5. «Давай поговоримо і з'ясуємо проблеми».

6. «Багато що залежить від того, як ми з тобою будемо працювати».                                                                                       

Ситуація 5

Учень говорить учителеві: «На два найближчих уроки, які ви проводите, я не піду, так як в цей час хочу сходити на концерт молодіжного ансамблю (варіанти: погуляти з друзями, побувати на спортивних змаганнях в якості глядача, просто відпочити від школи)» . - Як потрібно відповісти йому?

1. «Спробуй тільки!»

2. «Наступного разу тобі доведеться прийти в школу з батьками».

3. «Це - твоя справа, тобі ж здавати іспит (залік). Доведеться все одно звітувати за пропущені заняття, я потім тебе обов'язково запитаю ».

4. «Ти, мені здається, дуже несерйозно відносишся до занять».

5. «Можливо, тобі взагалі краще залишити школу?»

6. «А що ти збираєшся робити далі?»

7. «Мені цікаво знати, чому відвідування концерту (прогулянка з друзями, відвідування змагання) для тебе цікавіше, ніж заняття в школі».

8. «Я тебе розумію: відпочивати, ходити на концерти, бувати на змаганнях, спілкуватися з друзями дійсно цікавіше, ніж учитися в школі. Але я, тим не менше, хотів (а) би знати, чому це так саме для тебе».                                                                            

Ситуація 6

Учень, побачивши вчителя, коли той ввійшов у клас, говорить йому:

«Ви виглядаєте дуже втомленим». - Як на це повинен відреагувати вчитель?

1. «Я думаю, що з твоєї сторони не дуже пристойно робити мені такі зауваження».

2. «Так, я погано себе почуваю».

3. «Не хвилюйся за мене, краще на себе подивися».

4. «Я сьогодні погано спав, у мене чимало роботи».

5. «Не турбуйся, це не завадить нашим заняттям».

6. «Ти - дуже уважний, спасибі за турботу!»                                                                      

Ситуація 7

«Я відчуваю, що заняття, які ви ведете, не допомагають мені», - каже учень вчителю і додає: «Я взагалі думаю кинути заняття». - Як на це повинен відреагувати вчитель?

1. «Перестань говорити дурниці!»

2. «Нічого собі, додумався!»

3. «Можливо, тобі знайти іншого вчителя?»

4. «Я хотів би докладніше знати, чому в тебе виникло таке бажання?»

5. «А що, якщо нам попрацювати разом над вирішенням твоєї проблеми?»

6. «Може бути, твою проблему можна вирішити якось інакше?»                                                                         

Ситуація 8

Учень говорить учителеві, демонструючи зайву самовпевненість: «Немає нічого такого, що я не зумів би зробити, якби захотів. У тому числі мені нічого не варто засвоїти предмет, який ви викладаєте». - Якою повинна бути на це репліка вчителя?

1. «Ти занадто добре думаєш про себе».

2. «З твоїми-то здібностями? - Сумніваюся! »

3. «Ти, напевно, почуваєш себе досить упевнено, якщо заявляєш так?»

4. «Не сумніваюся в цьому, тому що знаю, що якщо ти захочеш, то у тебе все вийде».

5. «Це, напевно, зажадає від тебе великої напруги».

6. «Зайва самовпевненість шкодить справі».

Ситуація 9

У відповідь на зауваження вчителя учень говорить, що для того, щоб засвоїти навчальний предмет, йому не потрібно чимало працювати: «Мене вважають досить здібною людиною». - Що повинен відповісти йому на це вчитель?

1. «Це думка, якій ти навряд чи відповідаєш».

2. «Ті труднощі, які ти досі відчував, і твої знання аж ніяк не говорять про це».

3. «Багато людей вважають себе досить здатними, але далеко не всі на ділі такими є».

4. «Я радий (а), що ти такої високої думки про себе».

5. «Це тим більше повинно змусити тебе докладати більше зусиль у навчанні».

6. «Це звучить так, як ніби ти сам не дуже віриш у свої здібності».

Ситуація 10

Учень говорить учителеві: «Я знову забув принести зошит (виконати домашнє завдання і т.п.)». - Як слід на це відреагувати вчителю?

1. «Ну ось, знову!»

2. «Чи не здається тобі це проявом безвідповідальності?»

3. «Думаю, що тобі пора почати ставитися до справи серйозніше».

4. «Я хотів (а) би знати, чому?»

5. «У тебе, мабуть, не було для цього можливості?»

6. «Як ти думаєш, чому я кожен раз нагадую про це?»

Ситуація 11

Учень у розмові з учителем говорить йому: «Я хотів би, щоб ви ставилися до мене краще, ніж до інших учнів». - Як повинен відповісти вчитель на таке прохання учня?

1. «Чому це я повинен ставитися до тебе краще, ніж до всіх інших?»

2. «Я зовсім не збираюся грати в мазунчиків і фаворитів!»

3. «Мені не подобаються люди, які заявляють так, як ти».

4. «Я хотів (а) би знати, чому я повинен (на) особливо виділяти тебе серед інших учнів?»

5. «Якби я тобі сказав (а), що люблю тебе більше, ніж інших учнів, то ти почував би себе від цього краще?»

6. «Як ти думаєш, як насправді я до тебе ставлюся?»

Ситуація 12

Учень виразив учителеві свої сумніви з приводу можливості гарного засвоєння навчального предмета і говорить: «Я сказав вам про те, що мене турбує. Тепер ви скажіть, в чому причина цього і як мені бути далі? »- Що повинен на це відповісти вчитель?

1. «У тебе, як мені здається, комплекс неповноцінності».

2. «У тебе немає ніяких підстав для занепокоєння».

3. «Перш, ніж я зможу висловити обґрунтовану думку, мені необхідно краще розібратися в суті проблеми».

4. «Давай почекаємо, попрацюємо і повернемося до обговорення цієї проблеми через деякий час. Я думаю, що нам вдасться її вирішити ».

5. «Я не готовий (а) зараз дати тобі точну відповідь, мені треба подумати».

6. «Не хвилюйся, і в мене у свій час нічого не виходило».

Ситуація 13

Учень говорить учителеві: «Мені не подобається те, що ви говорите і відстоюєте на заняттях». - Яким має бути відповідь учителя?

1. «Це - погано».

2. «Ти, напевно, в цьому не розбираєшся».

3. «Я сподіваюся, що надалі, у процесі наших занять твоя думка зміниться».

4. «Чому?»

5. «А що ти сам любиш і готовий захищати?»

6. «На смак і колір товариша немає».

7. «Як ти думаєш, чому я це говорю і захищаю?»

Ситуація 14

Учень, явно демонструючи своє погане ставлення до кого-небудь з товаришів по класу, говорить: «Я не хочу працювати (вчитися) разом з ним». - Як на це повинен відреагувати вчитель?

1. «Ну і що?»

2. «Нікуди не дінешся, все одно доведеться».

3. «Це нерозумно з твоєї сторони».

4. «Але він теж не захоче після цього працювати (вчитися) з тобою».

5. «Чому?»

6. «Я думаю, що ти не правий».

Оцінка результатів і висновки

Кожна відповідь випробуваного - вибір ним того чи іншого із запропонованих варіантів - оцінюється в балах відповідно до ключа, представленого у наступній таблиці. Зліва по вертикалі в цій таблиці своїми порядковими номерами вказані педагогічні ситуації, а праворуч зверху також по порядку їх слідування представлені альтернативні відповіді на ці ситуації. У самій же таблиці наведені бали, якими оцінюються різні варіанти відповідей на різні педагогічні ситуації.

Ключ до методики «Педагогічні ситуації». Оцінка в балах різних варіантів відповідей на різні ситуації

Порядковий номер педа­гогічної ситуації

Обраний варіант відповіді та його оцінка в балах

1

2

3

4

5

6

7

8

1

4

3

4

2

5

5

2

2

2

3

3

5

5

—.

3

2

3

4

4

5

5

4

2

3

3

4

5

5

5

2

2

3

3

2

4

5

5

6

2

3

2

4

5

5

7

2

2

3

4

5

5

8

2

2

4

5

4

3

9

2

4

3

4

5

4

10

2

3

4

4

5

5

11

2

2

3

4

5

5

12

2

3

4

5

4

5

. —

13

3

2

4

4

5

4

5

14

2

2

3

4

4

5

-

-

Примітка. Вільні відповіді оцінюються окремо, і відповідні оцінки додаються до загальної суми балів.

Здатність правильно вирішувати педагогічні проблеми визначається за сумою балів, набраною випробуваним по всім 14 педагогічним ситуаціям, діленої на 14.

Якщо випробуваний одержав середню оцінку вище 4,5 бали, то його педагогічні здібності (за даною методикою) вважаються високорозвиненими. Якщо середня оцінка знаходиться в інтервалі від 3,5 до 4,4 бала, то педагогічні здібності вважаються середньорозвиненими. І, нарешті, якщо середня оцінка виявилася менше, ніж 3,4 бали, то педагогічні здібності випробуваного розглядаються як слаборозвинені.

Слово ведучої (5 хв):

Руханка «Успішна людина»

  1. пройдіться по колу, як це робить впевнена людина;
  2. як це робить красива жінка;
  3. поплескайте впевнено у долоні;
  4. міцно потисніть своїм сусідам руки;
  5. відкрито посміхніться (звучить пісня «От улыбки…»)

 

Давайте проглянемо декілька відеофрагментів та обговоримо їх (20 хв):

  1. Які позитивні моменти ви помітили в поведінці педагога?
  2. Які негативні дії були з боку педагога?
  3. Як би ви вчинили б в такій ситуації?

Звучить мелодія «Звуки природи»

 

 

 

Слово ведучої (15 хв):

Зараз ми поділимося н малі групки й зіграємо у ромашку, на пелюстках якої написані окремі педагогічні ситуації. Витягніть свою пелюстку та висловіть своє бачення та шляхи вирішення цієї проблеми.

На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Ми Вконтакте
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 667
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2017Використовуються технології uCoz