Четвер, 19.07.2018, 00:23
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [60]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:

Педагогічна конференція

Тема: Освіта майбутнього

Мета: донести до педагогічного колективу нововведення в системі освіти, ознайомити з інноваційними підходами до освітянської сфери, організувати загальну систему пізнання розвитку навчального закладу та процесу навчання в цілому.

Завдання:

  • представити модель розвитку училища;
  • будувати конструктивні відносини в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу;
  • аналізувати широкий спектр думок, більший масив інформації щодо проблеми, з якої приймається рішення, творчо підходити до шляхів її розв’язання, урізноманітнюючи їх;
  • вирішити ряд наявних поставлених питань в освіті.

Структура конференції:

  1. Перегляд відео-ролика (4 хв 15 сек)
  2. Вступна частина (ведучий конференції повідомляє тему, мету, завдання конференції, робить вступну частину, де ознайомить учасників із подальшими діями, 3 хв).
  3. Перегляд відео-ролика (Притча, 2 хв 45 сек)
  4. Ознайомлення присутніх із основними компетенціями освіти майбутнього (виступ ведучого, 5 хв).
  5. Презентація «Освіта майбутнього». Оголошення виступаючого.
  6. Виступ 1 учасника конференції на тему: «Загальні засади розвитку освітньої системи». Презентація. (Воловодівська Т.В., до 7 хв)
  7. Слово ведучого: цікави факти про освіту в Україні. (Ведучий) Оголошення виступаючого. (2 хв)
  8. Виступ 2 учасника конференції на тему: «Основні сучасні методи, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу». Презентація. (Григорєва Г.О., 7 хв)
  9. Слово ведучого. Тестові завдання. (Ведучий). Оголошення виступаючого.
  10. Виступ 3 учасника конференції на тему: «Нововведення в системі сучасної освіти». Презентація. (Оліярський А.М, 7 хв.)
  11. Слово ведучого. Розгадування ребусів. (Ведучий). Оголошення виступаючого.
  12. Виступ 4 учасника конференції на тему: «Доцільність запровадження модульної системи навчання на сучасному етапі розвитку ПТО». Презентація. (Дремлюга С.О., 7 хв)
  13. Висновок. Заключне слово. (Ведучий, 2 хв)

 

  • Перегляд відео-ролика

  • Вступ

В Інтернеті, на телебаченні, в газетах, і, навіть, біля магазину тільки й чуєш: «Реформа, реформа…. Реформа медицини, реформа освіти… Створюємо освіту майбутнього»…. А чому ніхто не запитає дітей, якою вони бачать освіту хоча б у найближчому майбутньому? Для того, щоб створити більш-менш пристойний проект навчального закладу «майбутнього», потрібно, спочатку, чітко і ясно пояснити для себе, що таке «навчання» взагалі. Для чого взагалі потрібні навчальні заклади? Відповідь дорослих однозначна: для того, щоб надати підростаючим поколінням необхідні для подальшого життя знання, і це при тому, що підростаюче покоління отримувати ці знання аж ніяк не рветься, скоріше навпаки. Всім відомо, що якщо людина не хоче вчитися, то навчити її чомусь просто неможливо. Але не треба і про себе забувати. Неможливо навчити когось літати, якщо сам безкрилий….

  • Вашій увазі пропонується педагогічна притча…

  • Ознайомлення присутніх із основними компетенціями освіти майбутнього.

Рівень освіти будь-якої країни завжди відповідає рівню її економіки. І навпаки. Тому в країнах із розвинутою економікою сьогодні ставлять і вирішують інші освітні завдання, ніж, скажімо, в Україні. Наприклад, освітяни Великої Британії усвідомлюють, що сьогодні до школи йдуть діти, які вийдуть на пенсію у 2075 році.

Яким буде тоді світ? Чого і як треба навчати дитину, щоб вона могла бути корисною впродовж усього активного соціального життя?

Звичайно, дати точну картину майбутнього на такий тривалий строк справжні вчені не беруться, але намагаються окреслити напрями розвитку та змін затребуваних на ринку праці компетенцій хоча б на найближчі 10—15 років.

Аналітики WorldEconomicForum прогнозують, що через п'ять років зміниться 35% затребуваних сьогодні компетенцій.

Найбільш затребуваним буде вміння вирішувати складні завдання (ComplexProblemSolving). Ця компетенція посідає перше місце й сьогодні, але вчені прогнозують, що через 10 років потреба у спеціалістах, спроможних такі завдання вирішувати, зросте вдвічі.

Станеться це через зростання потоку інформації та її доступність. Уже сьогодні справжні інформаційні війни — реальність. Чатботи (роботи зі штучним інтелектом) пишуть пости в соціальних мережах, і дуже непросто відрізнити фейкові новини від реальних фактів. Навички відбору та осмислення інформації стають запорукою успіху або провалу як окремого фахівця, так і компанії.

Значно зросте потреба в креативних спеціалістах, які зможуть приймати нестандартні рішення. Сьогодні в найкращих школах та коледжах Великої Британії вчать учнів робити… помилки. Яким буде результат, якщо зробити все правильно, вже відомо. Але що вийде, коли порушити правила, вийти за межі відомого? У таких навчальних закладах вчать не боятися помилки, бо шлях до будь-якого відкриття лежить через сумніви у правильності своїх знань, у намаганні перевірити їх помилкою.

Чи можливо навчитися вирішувати складні завдання, застосовувати критичне мислення, креативність у ПТНЗ, де тебе оцінюють за тестами з варіантами відповідей, з яких лише один є правильним? Чи отримали б високий бал класики нашої літератури, якби їм запропонували написати «власне висловлення» за критеріями ЗНО, де навіть відсутність узагальнюючого слова («отже», «таким чином») у висновку впливає на загальну оцінку?

Ми не знаємо рівня освіти наших дітей. ЗНО — явище безумовно позитивне, але воно виявляє не рівень мислення, а лише рівень засвоєння певної кількості інформації (яка, здебільшого, або ніколи в житті не знадобиться, або її дублюватимуть у вишах). Ми можемо лише припустити, що дитина, яка склала ЗНО на 120 і вище балів, має більший обсяг пам'яті, кращий рівень сформованості навичок, а це пізніше може стати фундаментом для вирішення творчих завдань. Але чи зможе виконувати творчі завдання людина, в якій змалечку виховали страх перед помилкою?

Сьогодні вже неможливо бути вчителем у тому розумінні, у якому це слово вживали 20 років тому. Він, учитель, перестав бути джерелом інформації. Учителів треба замінювати «освітніми технологами», завданням яких є не надання інформації, а налагодження процесу навчання кожного учня. Такі технологи повинні вміти оцінювати когнітивні можливості дітей, добирати методи навчання для кожного індивідуально. І практики (наприклад, розвиток критичного мислення), і методики у світі вже існують, і за ними стоїть наше майбутнє.

Чи може виховувати креативних учнів наляканий учитель? Чому наляканий? Тому, що його контролюють на кожному кроці, незліченні звітності забирають час, який учитель повинен віддавати дітям, а віддає чиновникам від освіти.

Я неодноразово чула, що багато вчителів, керівників навчальних закладів бояться знехтувати «звітною діяльністю», бо від неї залежить і заробітна платня, і саме перебування на посаді. А по суті «звітна діяльність» наших учителів лише виправдовує існування великої кількості чиновників від освіти, на утримання яких витрачаються чималі гроші. Тобто ми робимо звіти, щоб утримувалась посада перевіряючого ці звіти.

Я думаю, що всі чули про успіхи фінської системи освіти, яку визнають сьогодні чи не найкращою в Європі. Щоб обійняти посаду вчителя у фінській школі, треба не лише мати відповідну освіту, але й перемогти у конкурсі з великою кількістю претендентів. Проте, довіривши претенденту посаду вчителя, його не контролюють. Йому довіряють…навчати. Саме за цей процес він відповідає. А все, що лежить за межами цього процесу, виконують інші спеціалісти. Фінський учитель може скористатися допомогою помічника («молодшого вчителя»), якщо у класі є діти, які потребують особливої уваги, не встигають засвоювати матеріал у темпі всього класу.

Звичайно, що ми не маємо на освіту таких коштів. Але ми можемо дати училищу більше самостійності. Як у виборі програм, навчальних планів, так і у вирішенні фінансових проблем.

Верховна Рада нарешті прийняла «Закону про освіту». Дванадцятирічне навчання — це не головне. Вкінці кінців, ВР ухвалила закон, який надає багато можливостей та свободи. Скасовується атестація навчальних закладів та інспекції районних відділів освіти.

  • Далі хочу представити вашій увазі відео-презентацію «Освіта майбутнього».

З-покон віків освіта була важливим чинником життя людини. Із плином часу ця галузь все більше розвивалась, кожне покоління вносило свої корективи в систему освіти, і на сучасному етапі життя людство сягнуло великих звершень в освітянській доктрині.

  • Із загальними засадами розвитку освітньої системи нас ближче ознайомить Володівська Т.В.

5 ФАКТІВ ПРО ОСВІТУ В УКРАЇНІ, ЯКІ ВАС ЗДИВУЮТЬ

Чим цікава історія української освіти? Наша система не найкраща, наші школи не найбільші, наші засоби не найпопулярніші. Але нам таки є чим пишатись. «Концепт» трішки покопався у старих книжках про українську історію і свіжих записах про видатні досягнення, і виявив чимало цікавих фактів стосовно нашої освіти. Пропоную  п’ять найяскравіших з них, аби ви пройнялись повагою до нашої країни.

Найдавніша школа

За даними «Повісті минулих літ», найпершу школу на території України відкрили у 988 році за часів князювання Володимира Святославовича. Того самого, який колись красувався на купюрах номіналом 1 гривня. До цієї школи, що, знаходилась на території столиці, віддавали навчатись уму-розуму дітей представників феодальної верхівки, близько 300 осіб.

Рік відкриття школи, як ви помітили, припав на рік офіційного Хрещення Русі. Тому не випадково школа розташувалась у приміщенні кафедрального собору. В Києві досі зберігся фундамент тієї Десятинної церкви на Старокиївській горі.

Найбільша школа

Найбільший шкільний заклад в Україні колись налічував 3956 учнів. Він був побудований у 1960-1970 рр. в Дарницькому експериментальному житловому районі міста Києва. Про це розповідається в Книзі рекордів України, хоча, на жаль, не уточнюється подальша доля навчального комплексу.

Найстаріший ВНЗ

Першим вищим навчальним закладом в Україні була Києво-Могилянська академія. Її заснували аж у 1632 році після об’єднання Київської братської та Лаврської шкіл.

Найстарішим технічним вузом є, в свою чергу, Харківський політехнічний інститут, відкритий у 1885 році. Услід за ним заснували Львівський політехнічний у 1894 році. І тільки у 1898 запустив перших студентів Київський політех.

Вас турбує той факт, що задовго до цього, аж у 1576 році, було засновано Острозьку академію в місті Острог Рівненської області? Ба більше: це був перший вищий навчальний заклад не лише в Україні, а й в усій Східній Європі.

Пояснюємо. Плутаниця у тому, що Острозька академія тривалий час не могла визначитись зі своїм статусом: то вона школа, то училище, а то навіть ліцей чи гімназія. Так і лишився поза рейтингом ВНЗ.

Заклад, на жаль, до наших часів не дожив, остаточно його ліквідували у 1636 році.

Найбільший ВНЗ

А от найбільший вузом в Україні є Київський політехнічний інститут, що вже носить гордовитий суфікс «Національний технічний університет України». Він є одним з найстаріших і найбільших технічних університетів світу. Зараз в ньому навчається близько 36 тисяч студентів. Навіть у славетному Гарварді останній набір обмежився 21 тисячею.

КПІ не завжди був таким величезним. Перший набір обмежився 360 студентами при кількості місць 330. Скільки з них протрималися до дипломної роботи – невідомо, але захист диплому пережили лише 93 учасники першого випуску. Цікаво, що першим головою Державної екзаменаційної комісії КПІ був сам Дмитро Іванович Менделєєв.

Не найкраща, але одна з кращих

Чи відомо вам, що на сьогоднішній день Україна входить до переліку двадцяти країн-лідерів у галузі міжнародної освіти? Не дивно, що у 2013-2014 навчальному році в усіх ВНЗ України нарахували понад 69 тисяч іноземних студентів з 146 країн.

Непогано, еге ж? Є за що боротись та що цінувати. А чи буде цей перелік поповнюватись новими досягненнями – залежить виключно від наших зусиль.

Щоб іти з розвитком освіти в ногу, потрібно аналізувати свою роботу, роботу колег та роботу навчального закладу в цілому. Сприяти подальшому розвитку гарної роботи, враховуючи попередні надбання та вносити корективи.

  • Про основні сучасні методи, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу нам розкаже Григор’єва Г.О.

Зараз пропоную вам відволіктися від прослуховування дійсно цікавих доповідей та прийняти участь у розв’язуванні цікавих завдань, що стосуються навчальних процесів.

  • Презентація «Тести»

Як усім відомо, розвиток освіти не стоїть на місці. Ми вже слухали виступ щодо загальні засад розвитку освітньої системи та факторів, що сприятимуть розвитку училищного побуту та навчального процесу,

  • тому зараз давайте заслухаємо доповідь Оліярського А.М про теперішні нововведення в системі сучасної освіти.
  • Далі пропоную вам перейти до розгадування ребусів.

На сучасному етапі розвитку освіти можна назвати безліч технологій і методик навчання, що вводились у освітянський процес. За часів СРСР в осередок навчання було введено так званий «метод проектів», проте тоді він не дав очікуваних результатів, і його відмінили. Проте, сьогодні про цей метод неодноразово згадують, і є думки, щоб зараз його запустити в навчання.

  • Про доцільність запровадження модульної системи навчання на сучасному етапі розвитку ПТО Дремлюга С.О.

ВИСНОВОК

Вже через кілька років твоїм викладачем може бути комп’ютерна програма. А в далекому майбутньому освіта стане схожою на віртуальну гру. Ось які прогнози ставлять дослідники даної галузі.

Прогноз на найближчі роки

Масове онлайн-навчання. Раніше усі необхідні знання нам давали університети та школи. Зараз же з’явилося безліч додаткових джерел інформації, в тому числі – онлайн-курси. Можливо, вже через рік, онлайн-навчання буде давати більшу частину необхідних базових професійних знань.

Індивідуальна система освіти. Викладач не може запам’ятати, який підхід до навчання потрібен кожному учневі – це фізично неможливо. Але ж кожен студент має індивідуальний темп та певні проблеми з розумінням матеріалу, які зазвичай не беруться до уваги. Проте порозуміння з учнем – це запорука його успіху в навчанні. Сучасні експериментальні системи пропонують використовувати комп’ютери, щоб побудувати особисту модель освіти для кожного студента.

Прогноз на 20 років

Розпад звичної системи освіти. Цілком можливо, що скоро освіта матиме кардинально інший вигляд, ніж зараз. Наприклад, ти зможеш обрати: відвідувати тобі навчальний заклад чи пройти онлайн-курс і дистанційно прослухати лекцію. Обидві системи вважатимуться повноцінною освітою.

Зменшення кількості викладачів. Якщо в майбутньому деякі дисципліни зможуть викладати спеціальні роботи – кількість викладачів-людей суттєво зменшиться. Робот буде слідувати лише заданій системі освіти, а не імпровізувати з методами навчання.

Навчання у вигляді гри. В майбутньому ти зможеш навчатися, використовуючи спеціальні ігри. Тобі буде здаватися, що ти тільки граєшся, а насправді – вивчаєш щось нове.

Мрії, яким не судилося здійснитися

Таблетки, щоб сфокусуватися. Подібні препарати з’явилися ще в середині 20-го століття. Вони здатні покращити концентрацію, сфокусувати вас на роботі, поліпшити пам’ять та пришвидшити реакцію. Та, на жаль, не здатні зробити усіх геніями. Їх дія лише тимчасова й не може радикально покращити процес навчання.

Мозок-комп’ютер. Багато людей думають, що у найближчий час людство зможе вживлювати собі комп’ютерний механізм у мозок і користуватися ним, щоб знайти певну інформацію в Інтернеті. Тобто, копатися не у своїй пам’яті, а одразу в пошуковику, вбудованому в голову. Треба лише подумати про річ, яку шукаєш, і вуаля! На жаль, скоріш за все, це так і залишиться фантазією.


На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Ми в Facebook
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 708
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2018Використовуються технології uCoz