Четвер, 18.01.2018, 05:31
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [59]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:


Досвід впровадження виробничих інновацій
у навчально–виробничий процес майстра виробничого навчання

Бондаря Віталія Олександровича
в підготовці спеціалістів робітничої професії
«Лицювальник-плиточник»


Зміст:

1.    Мета і завдання власної педагогічної діяльності:
1.1. Передумови, які сприяли впровадженню інновацій у навчально – виробничийпроцес
1.2. Мета та очікувані результати
2.    Організація  навчально – виховної процесу:
2.1. Зміст навчально- виробничої діяльності з застосуванням інновацій
2.2. Опис технології впровадження інноваційних методів у виробничій діяльності
3.    Результативність застосування власного досвіду
4.    Додатки

«Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком»
І.Павлов

1. Мета і завдання власної педагогічної діяльності.
Конкуренція на ринку праці та підвищення якості продуктивності праці, вимагає від робочих високих професійних знань, технічної грамотності та рівня культури праці. Професійно-технічний заклад повинен гарантувати рівень підготовки, який відповідає міжнародним вимогам, інтересам розвитку України і регіональним потребам. На вирішення зазначених проблем спрямована діяльність майстрів виробничого навчання  нашого навчального закладу.
Реалізація навчально – виховного процесу може бути  ефективною лише за умови поповнення форм, методів здійснення навчального і виховного процесу. Особисто я працюю над методичною проблемою: «Впровадження сучасних інноваційних технологій у навчально-виховний процес». В еволюції навчально - виробничої діяльності учнів професійно – технічних навчальних закладів, на мою думку, важливу роль відіграють: зміст навчально – виробничої діяльності та форми й методи її реалізації. Осмислення проблеми формування висококваліфікованого працівника неможливе без вивчення й втілення у навчально-виробничий процес інноваційних технологій виконання штукатурних, малярних та лицювально - плиточних робіт. Успіх навчально-виробничого процесу, ефективність кожного уроку як його складова структура, багато в чому залежить від майстра в/н, його рівня підготовленості, кваліфікації та педагогічної готовності. За мету педагогічної діяльності, спрямованої на здійснення навчально – виробничого процесу, вбачаю саме  розвиток власних професійних вмінь та навичок, поліпшення ефективності та якості всього навчально-виховного процесу.
Основні завдання, які я ставлю перед собою:
  • оптимізація уроків виробничого навчання в навчальних майстернях;
  • застосування інноваційних методів навчання;
  • впровадження інноваційних виробничих технологій у навчально-виробничий процес.
1.1.    Передумови, які сприяли впровадженню інновацій у навчально – виробничий процес.
Конкуренція на сучасному ринку праці, вимагає від робітника  не лише глибоких теоретичних знань, практичних вмінь та навичок, а й швидкої модернізації, креативності, постійного оновлення власного досвіду у виробничій сфері. Саме тому майстрам виробничого навчання необхідно постійно опановувати нові технології, розвивати власне мислення, удосконалювати вміння та навички, щоб заохочувати до активної виробничої діяльності учнів - не як виконавців поставлених завдань, а як творчих особистостей, здатних до активного пошуку й втілення інноваційних технологій виробництва.
Вишукані фасади та інтер’єри будинків, облицьовані плитками і оздоблені різнокольоровими візерунками, є витворами майстерності лицювальника–плиточника. Саме тому, на мою думку, ця професія є досить актуальною й вимагає високого професіоналізму.

1.2.    Мета та очікувані результати.
Сприяють впровадженню інноваційних технологій виробництва у навчально – виховний процес, згідно вимог ринку праці:
  • попит на робітничу професію «лицювальник-плиточник»;
  • науково-технічний прогрес;
  • розвиток  пізнавального інтересу в учнів до обраної професії.
Результатом власної діяльності щодо впровадження інновацій у навчально-виробничу сферу вбачаю - випуск висококваліфікованих, конкурентоспроможних робітників.

2.    Організація  навчально – виховної процесу:
Організація навчально-виховного процесу базується на змісті професійно-технічної освіти та реалізовується в навчальних майстернях, відображаючи виробничу діяльність, згідно кваліфікаційної характеристики, навчальних і зведено-тематичних планів, програм.

2.1.    Зміст навчально- виробничої діяльності з застосуванням інновацій.
У своїй роботі я велику увагу надаю тісній співпраці із підприємствами – роботодавцями, щоб разом з учнями  досконало володіти  проблемами сучасного будівництва та спрямовувати  діяльність на оновлення системи підготовки майбутніх будівельників. Вивчення сучасних будівельних технологій та досвіду зарубіжних  колег, по здійсненню професійної підготовки учнів, відбувається за дуальною системою та вимагає значної організації навчально-виробничої діяльності учнів, реорганізації навчально-виробничих майстерень. Процес реалізації навчально-виробничого процесу здійснюється завдяки співдружності з фірмами: «Henkel», «Knauf», які допомагають в оволодінні новітніми технологіями виробництва та використанні новітніх матеріалів. В період вивчення конкретних операцій того чи іншого трудового процесу, я намагаюсь  формувати в учнів елементи професійної дисципліни, творчості й культури праці, основ професійної компетенції.
Навчально-виробнича діяльність складається передусім з уроків виробничого навчання. Кожна дидактична мета, що реалізовується на конкретному уроці виробничого навчання, як правило, вирішується при виконанні того чи іншого практичного завдання. Для цього учні повинні:
  • знати різновиди матеріалів та технологію робіт з ними для укладання плитки;
  • сучасні інструменти, правила роботи з ними, безпека праці;
  • технологічний процес виконання тих чи інших робіт.
Важливе значення для моєї професійної та педагогічної діяльності має робота за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» (Додаток 1). Адже це організована форма роботи, що орієнтована на засвоєння цілого розділу програми, сприяє формуванню навичок високого рівня. Завдяки методу проектів здійснюється раціональне поєднання теоретичних знань і можливостей їх практичного застосування для розв’язування проблемних завдань у спільній колективній діяльності учнів.
Для оволодіння професією  лицювальника – плиточника необхідно мати знання з таких загальноосвітніх предметів, як фізика, хімія та спеціальних -  креслення, матеріалознавство, охорона праці. Це сприяє розширенню світогляду учнів, більш точному виконанню технологічної роботи (Додаток 2).
Робота  пов’язана з певними навантаженнями, тому вимагає від робітника міцного здоров’я, пристосування до роботи на висоті (потрібно мати розвинений вестибулярний апарат), а отже, дотримання правил безпеки праці є обов’язковим при виконанні лицювально - плиточних робіт. Професія ставить певні вимоги до індивідуально-психологічних якостей робітника. Важливим є природні здібності до творчості, добрий окомір, чітка координація і точність рухів. В своїй роботі майстра виробничого навчання я роблю все необхідне, щоб ці навички постійно розвивались та удосконалювались. Професійно важливими якостями лицювальника - плиточника є: яскраве уявлення, образне мислення, наочно-образна і зорова пам'ять, концентрація і розподіл уваги. Для успішної професійної діяльності лицювальнику – плиточнику необхідне відчуття кольору, розвинений художній смак і схильність до творчості.
Основні види робіт, які виконують учні:
  • облицювання фасадів теплоізоляційними плитами;
  • укладання мозаїчної плитки;
  • лицювання вертикальних поверхонь мозаїчною плиткою.

2.2.    Опис технології впровадження інноваційних методів у виробничій діяльності
При здійсненні лицювально – плиточник робіт на уроках виробничого навчання серед учнів І-ІІІ курсів я застосовую нові матеріали для підготовки поверхонь під плитку: антикорозійні, глибокопроникні, гідроізоляційні ґрунтувальні суміші провідних фірм таких як “Будмайстер”, “Knauf”, ”Cerezit”, «Полірем», «Полімін» та ін. В процесі навчально - виробничої діяльності учні застосовують клеючі розчинні суміші сучасних виробників для всіх видів поверхонь та плиток. Для заробки швів застосовують розчинні затиральні суміші різноманітної кольорової гамми, а також еластичні герметики. Для нанесення розчину на плитку та поверхні більш продуктивним стало застосування зубчатих шпателів з округлим профілем.  Різання плитки проводиться в майстернях сучасними ручними та електроплитко різами, а шліфування з допомогою електронаждака. Круглі отвори в плитці здійснюються спеціальними карборундовими коронками, як насадки для електродрилі. В контрольно-вимірювальних роботах застосовуємо лазерний рівень (нівелір), лазерну рулетку. Таким чином на практиці застосовується весь необхідний набір інструментів лицювальника-плиточника, який вимагається часом.
У лицювально - плиточних роботах на виробничих об’єктах учні використовують:
-  різноманітні природні та штучні матеріали;
-  різні види плиток;
-  розчинні суміші для плиток.
В способах лицювання стін чи укладанні плитки на підлоги присутні традиційні та сучасні декоративні способи за ескізом. Освоєне на належному рівні укладання килимової мозаїчної плитки (Додаток 3).
Основні сучасні технології у лицювально – плиточник роботах: здійснення облицювання фасадів теплоізоляційними плитами відбувається з використанням системи скріпленої теплоізоляції «Полірем», використання цокольних профілів (планок), приготування розчинових сумішей, наклеювання утеплювача, укладання першого ряду плит в цокольній планці, нанесення клею на поверхню плити, наклеювання плит на стіни способом «перев`язки», приклеювання утеплювача на кутах будівлі, захист кутів будівлі при утепленні, механічне кріплення теплоізоляційних плит, укладання керамічної плитки (Додаток 4).

3.    Результативність застосування власного досвіду.
Результатом моєї власної діяльності є, по-перше, підбір навчально-виробничих робіт, які за змістом, складністю та об’ємом повинні забезпечувати планомірне і послідовне ускладнення та удосконалення професійних вмінь і навичок, що стимулюють пізнавальну діяльність учнів. По-друге, доцільне групування структурних елементів уроку за характером моєї діяльності, як майстра виробничого навчання та діяльності учнів, як майбутніх кваліфікованих робітників. Основні елементи всім відомі: організаційний момент, вступний, поточний та заключний інструктаж. По-третє, учні самостійно аналізують технологічний процес, який застосовують, дають оцінку доцільності його складових та можуть коректувати його, завдяки внесенню раціоналізаторських пропозицій.
Таким чином, в училищі створені необхідні умови для організації навчально-виховного процесу з підготовки робітників з професії «плиточник-лицювальник», відбувається постійне оновлення виробничого процесу інноваційними технологіями виробництва, їх швидке втілення у практичну діяльність.
Для майстра виробничого навчання, на мою думку, найголовнішим є удосконалення педагогічної майстерності, а саме - вміння урівноважити науковий, прикладний та творчий аспекти своєї праці, це стан невпинного педагогічного пошуку універсальних та ефективних моделей втілення виробничого процесу,  що  забезпечувало б комплексний характер розвитку особистості учня, сприяло б його духовному піднесенню.
В училищі щорічно проводиться конкурс «Кращий з професії плиточник-лицювальник». (Додаток 5).
З року в рік набувається досвід та підвищується якість підготовки фахівців опоряджувальних професій. На уроках професійно-практичної підготовки з професії „штукатур, лицювальник-плиточник, маляр”, як зазначалося раніше, учні вчаться працювати із сухими будівельними сумішами (клеями, декоративними штукатурками) ґрунтовками, ізоляційними та утеплювальними матеріалами, герметиками, фарбами, тощо. За допомогою інноваційних технологій щорічно підвищується професійний рівень підготовки учнів, вони отримають високі розряди з обраної професії (Додаток 6).
Прогресивні методи та безпечні прийоми праці - основа високого рівня якості праці. Працевлаштуваня учнів за обраною професією 100%.
За пропозиціями підприємств - роботодовців будівельників вносяться уточнення у навчальну документацію із врахуванням результатів аналізу навчальних досягнень учнів і потреб конкретних організацій та вирішується питання про розширення переліку будівельних професій, за якими буде здійснюватись підготовка учнів в училищі.



На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Ми Вконтакте
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 682
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2018Використовуються технології uCoz