П'ятница, 21.09.2018, 14:53
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [61]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:



ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З ГЕОМЕТРІЇ
"
ОСТАННІЙ ГЕРОЙ"


Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів, набуті в процесі вивчення геометрії, вчити застосовувати їх на практиці; розвивати ло-гічне та образне мислення учнів, їхню пам'ять, увагу, творчу та розумову активність; підвищувати інтерес до вивчення геометрії; розвивати вміння самооцінювати, коригувати свою навчальну діяльність; виховувати почуття відловідальності, колективізму

Обладнання: плакати з висловами і математиків і про математику, ма-люнки із завданням, роздавальний матеріал.

Підготовчий етап. Сформувати дві команди І-го і ІІ-го курсу по 10 учнів у кожній.

ХІД ЗАХОДУ

 

1-й ведучий. Доброго дня!
2-й ведучий. Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вас вітати на нашій грі!
1-й ведучий. Якщо ви хочете побути в дружній атмосфері, приємному оточенні, у колі найрозумніших, найерудованіших, найвинахідливіших, найкмітливіших учнів нашої школи, то приєднуйтесь до нас і дивіться шоу «Останній герой».
Лунає після «Последний герой» телегри.
2-й ведучий. Привітайте цих сміливців! (Гравці виходять на сцену).
Наші гравці є членами двох племен, що живуть на двох сусідніх безлюдних островах архіпелагу Геометрія. У них із собою немає нічого, крім знань з математики та бажання стати останнім героєм — кращим із кращих, достойнішим із достойних.
1-й ведучий. На обидва племені чекають різні випробування. Наслабші гравці будуть за результатами голосування Ради племені вибувати з подальшої боротьби. Наші сміливці повинні протриматись у грі якнайдовше, хоча б до об'єднання племен.
2-й ведучий. А там уже пан Фортуна і поважне журі визначать останнього героя, знання якого заслуговують на найвищу оцінку. (Ведучий представляє членів журі.)
1-й ведучий. Ознайомимося ближче зі складом племен. На острові Бісектрис оселилося одне плем'я, а інше — на острові Медіан. (Ведучий дає коротку жартівливу характеристику кожному учаснику, називає предмет, який, крім одягу, взяли із собою на безлюдний острів учасники.) Отже, настав час випробувань.
(Презентація учасників за допомогою мультимедійного проектора)
Перше випробування «Тотем племені»
Команди одночасно на двох дошках із системою координат малюють зображення тварин, що є покровителем і назвою племені. Координати точок записано на картках. Перемагає те плем'я, яке першим і правильно виконає малюнок.

Картки для першого племені

(3;-2), (4;-2), (4;-3), (3;-3),
(-І;-3),(-І;-]),(1;1),(-1:1),
(-3;0),(-2;1), (-1;2), (-1;4),
 (-3;4), (-3;5), (-2;6), (-1;6),
 (1;8), (3;8), (1;б),(-1;6),
(-1;5),(3;і),(3;-3)


Картки для другого племені
(1;-3), (0;-2), (-1;-3)(-2;-3), (-2;-2),(-2;0),
(-3-3), (-4;-3),(-3;2), (-4;3),(-4;6),(-3;7),
(-3;6),(-2;7),(-2;6),(0;5),(-2;5), (-1;3),
(3;0), (6;2), (5;-1),(3;-3),(1;-3)

2-й ведучий. Отже, за результатами першого випробування  плем'я одержали назви: плем'я Зайців та плем'я Лисиць. Племені, яке виграло, я даю перехідний тотем.
1 -й ведучий (звертається до  племені, яке програло). На жаль, ви  програли. Отже, збираємо Раду  племені.
Після голосування ведучий оголошує результати, викликає учасника, який вибуває із гри.
2-й ведучий. Ваше плем'я зазнало першої втрати. У наступних конкурсах вам не вистачатиме гравця, що вибув.

Друге випробування «Підказка»

1-й ведучий. Умови випробування такі: одному із учасників кожного племені треба назвати 12 зображень на рисунках (дається 1 хвилина). За кожну правильну відповідь — по одному балу.
2-й ведучий. Як ви здогадалися, 12 питань вибрано невипадково. Ми знаємо про існування 12 апостолів, рік має 12 місяців. Крім того, число 12 у стародавньому Вавилоні вважалося священним.

На окремих аркушах для першого племені зображені:
1)    рівнобедрений трикутник;
2)    тупокутний трикутник;
3)    рівні трикутники;
4)    медіана;
5)    паралельні прямі;
6)    внутрішні односторонні кути;
7)    зовнішній кут трикутника;
8)    гіпотенуза прямокутного три¬кутника;
9)    транспортир;
10)  точка;
11)  кут;
12)  вертикальні кути.

На окремих аркушах для другого племені зображені:
1)    рівносторонній трикутник;
2)    прямокутний трикутник;
3)    висота;
4)    бісектриса;
5)    перпендикулярні прямі;
6)    внутрішні різносторонні кути;
7)    внутрішній кут трикутника;
8)    катет   прямокутного   трикутника;
9)    лінійка;
10)  відрізок;
11)  суміжні кути;
12)  прямокутник.
Журі підраховує набрані бали, оголошує переможця, якому передається перехідний тотем. Плем'я, яке програло, на своїй Раді голосуванням визначає учасника, який вибуває із гри.

Третє випробування «Закінчити речення»

2-й ведучий. Настав час третього випробування, яке має назву «Закінчити речення». Я знову запрошую по одному учаснику від кожного племені Необхідно по черзі закінчити речення. За кожну правильну відповідь учасник отримує один бал.

Завдання до конкурсу

1.   Слово «геометрія» грецького походження і означає... (земле-вимірювання).
2.   «Начала» написав... (Евклід).
3.   Кутом називається...
4.   Трикутником називається...
5.   Бісектрисою трикутника називається...
6.   Медіаною трикутника називається...   
7.   Висотою трикутника називається...   
8.   Трикутники називаються рівними, якщо...
9.   Вертикальні кути — це...   
10. Суміжні кути — це...   
11. Рівнобедрений трикутник — це...   
12. Рівносторонній трикутник —  це...   
13. У трикутнику два кути по 60°. Цей трикутник...   
14. У рівнобедреному трикутнику  медіана, проведена до основи, є...

Журі підраховує набрані бали, оголошує пере на своїй Раді голосуванням визначає учасника, який вибуває з гри.

Четверте випробування «Зайвий рисунок»
1-й ведучий. У цьому випробуванні беруть участь усі члени племені. Умови завдання: із чотирьох рисунків виключити зайвий. Кожне правильно виконане завдання приносить племені 1 бал. Перемагає те, плем'я, що дало більше правильних відповідей.
Рисунки зображені на слайдах, учасники одночасно їх виконують, відповіді записують на листочках і передають жюрі.
 

Відповіді: 1) 3,  2) 1,  3) 4,  4) 4.
Журі підраховує набрані бали, оголошує переможця. Перехідний тотем передають тому племені, яке перемогло. Плем'я, яке програло, на своїй Раді голосуванням визначає; учасника, який вибуває із гри.

П'яте випробування
«Показуха»
2-й ведучий. Кожному племені вручається конверт із завданням. Слід показати те, що записано на аркушах (один з учасників племені показує, решта — відгадують). Перемагає те плем'я, яке відгадало більше загадок.

Завдання для випробування

1.
2.
1-й ведучий. Тотем отримує одне із племен, а яке саме, голосують глядачі оплесками. А Рада іншого племені має вирішити, хто повинен вибути із гри.

Шосте випробування
«Практикум»
2-й ведучий. Шосте випробування називається «Практикум»  Завдання «Як обійтись без інструмента?» Вам і потрібно вирізати із круга квадрат (є тільки ножиці).

Команди виконують завдання за 1  хвилину   
Відповідь. Необхідно зігнути круг,  поділивши його на 4 рівні частини, і відрізати край круга.
Журі оцінює результати й підбиває  підсумки. Відбувається передача тотема, голосування та гасіння факела.   
2-й ведучий. І це складне випробування позаду. Фортуна допомогла одному племені отримати тотем, а на інше плем'я чекають сльози розлуки. Беріть свої факели і збирайтеся на Раду племені.
Процес голосування та гасіння факела.
І знову ваші ряди порідшали, але подумки колишній член племені з вами, він переживає за вас і бажає вам успіхів у наступних випробуваннях.

Сьоме випробування

«Крісло»
2-й ведучий. Кожний крок наближає нас до фінішної прямої. А долатиме цю пряму нове об'єднане плем'я Тигрів. Тигри — справжні царі джунглів: спритні, хитрі, кмітливі, розумні й витривалі.
1-й ведучий. Зустрічайте нове плем'я — плем'я Тигрів. Кожний із них тепер думає лише за себе, кожний прагне вижити. У цьому конкурсі «виживуть» тільки ті, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей на запитання.
2-й ведучий. Конкурс називається «Крісло». На сцену виносять крісла, гравці сідають). У цьому конкурсі ми вирішили кожному гравцю поставити по 7 запитань. Пояснюємо чому. У далеку давнину число 7 вважалося невизначено великою кількістю. Таке уявлення про число 7 збереглося до нашого часу у прислів'ях та приказках.  Сім раз відміряй — один відріж. Семеро одного не ждуть. У Біблії розповідається, що Бог створив світ за 6 днів, а сьомий присвятив відпочинку. Греки визнавали 7 мудреців, 7 чудес світу; римляни вважали, що Рим стоїть на семи пагорбах. Тобто сім — число магічне.
2-й ведучий. Отже, розслабтеся, заспокойтеся, щоб хвилювання вам не заважало. А тепер ви повинні сконцентрувати свою увагу на рисунках, зображених на плакаті. Нічого не перемальовуйте, тільки дивіться. Через 30 секунд плакат заберемо.
 


1-й ведучий. А тепер настав  час дати письмові відповіді на 7 запитань.

1) Скільки різних трикутників зображено на плакаті?  (1)
2) Скільки квадратів зображено на плакаті?   (6)
3) Чому дорівнює периметр квадрата? (Рис. 2)   (8)
4) Чому дорівнює площа квадрата? (Рис. 2)   (4)
5) Чому дорівнює площа заштрихованого прямокутника?  (2)
6) Чому дорівнює периметр трикутника?  (6)
7) Чому дорівнює градусна міра кута трикутника?  (60)

2-й ведучий. Письмові відповіді прошу здати на перевірку членам журі. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал.
Після цього журі оголошує результати і називає імена двох Тигрів, що залишаються у грі.
На випадок, якщо кілька учасників наберуть однакову кількість балів проводиться запасне випробування!

Запасне випробування «Гонки  на виживання»
2-й ведучий. Залишився передостанній забіг — гонки з випробуваннями. До фінального випробування добіжать лише два Тигри — переможці цього конкурсу. Кожний із Тигрів повинен по черзі дати відповідь на запитання вікторини. Той, хто помилився або забарився з відповіддю, з подальшої боротьби вибуває. Питання вікторини пропонуються доти, доки не залишаться два гравці.
Питання до вікторини
(Підтвердити або спростувати твердження, тобто сказати «так» чи «ні»)
1.    Пряма розбиває площину на дві півплощини. (Так)
2.    Через, дві точки можна провес¬ти безліч прямих. (Ні)
3.    Через три точки, що не лежать на одній прямій, можна провести безліч площин. (Ні)
4.    Трикутники називаються рівними, якщо в них відповідні сторони і кути рівні. (Так)
5.    Трикутники називаються рівними, якщо в них відповідні кути рівні. (Ні)
6.    Трикутник, дві сторони якого рівні, називається рівностороннім. (Ні)
7.    У рівносторонньому трикутнику медіана є бісектрисою і висотою. (Так)
8.    У рівнобедреному трикутнику висота, проведена до бічної сторони, є медіаною. (Ні)
9.    Трикутник, два кути якого по 50°, є рівностороннім. (Ні)
10.  Дві прямі, що не перетинаються, паралельні. (Так)
11.  Дві прямі, що перетинаються під прямим кутом, паралельні. (Ні)
12.  Дві прямі, паралельні третій прямій, паралельні між собою. (Так)
13.  Дві прямі простору, перпендикулярні третій прямій, паралельні між собою. (Ні)
14.  Сума кутів трикутника дорівнює 180°. (Так)
15. Зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів, із ним не суміжних. (Так)
16. Сума суміжних кутів дорівнює 180°. (Так)
17. Сума внутрішніх різносторонніх кутів при двох паралельних прямих і січній дорівнює 180°.
18. Внутрішні односторонні кути при двох паралельних прямих і січній рівні. (Ні)
19. У будь-якому трикутнику не може бути двох прямих кутів. (Так)
20. Якщо внутрішні різносторонні кути при перетині двох прямих з третьою рівні, то ці прямі паралельні. (Так)

1-й ведучий (називає імена двох Тигрів-переможців). Давайте привітаємо двох Тигрів переможців, які за мить будуть змагатися за звання останнього героя.

Дванадцяте випробування
«Дуель»

2-й ведучий. Ось і настав час  останнього випробування під назвою «Дуель». Кожний із вас має дзвоник. Чий дзвоник залунає першим, той і має право першим відповідати на запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється двома балами.
Запитання до випробування
1.    Гострокутний трикутник може бути рівностороннім, а тупокутний трикутник? (Ні, не може.)
2.    Трикутник, у якого три сторони рівні, називається... (рівностороннім).
3.    Сума внутрішніх кутів трикутника дорівнює …? (180°)
4.    Якщо один зовнішній кут трикутника прямий, то трикутник прямокутний. Якщо в трикутнику зовнішній кут гострий, то трикутник. (тупокутний).
5.    Прямий кут лежить навпроти гіпотенузи трикутника, а катети навпроти... (гострих кутів).

Журі підбиває підсумки випробування та оголошує результат.

1-й ведучий. Ось він — останній герой — найсильніший, найрозумніший, найкмітливіший, який виграв і виборов заслужену нагороду в запеклій боротьбі за виживання на суворих островах архіпелагу Геометрія.

Нагородження переможця і найактивніших учасників випробування.


На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Ми в Facebook
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 714
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2018Використовуються технології uCoz