Четвер, 24.05.2018, 02:35
Вище художнє професійно-технічне училище № 5 м. Вінниця
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Посилання







Реклама
Категорії розділу
Заміни [0]
Новини [60]
PRESIDENT.GOV.UA
Новини міської ради:

Віхи історії

 

     Навчально-виховна діяльність училища починається з липня 1946 року, коли Вінницькою обласною Радою депутатів трудящих було прийняте рішення про створення школи фабрично-заводського навчання, в якій розпочати підготовку будівельників для відбудови промислових і громадських будівель та споруд після Великої Вітчизняної війни.
      У квітні 1956 року школа була реорганізована у Вінницьку будівельну школу №1, а в серпні 1958 року – у Вінницьке будівельне училище №1.
      У жовтні 1962 року училище отримує статус міського професійно-технічного училища №5.

   
Учбовий корпус училища до 1977 р.
(приміщення теперішнього банку «Аваль»)

   У вересні 1981 року училище перейменоване у Вінницьке середнє професійно-технічне училище №5, а в червні 1989 року – у професійно-технічне училище №5.
 
Учбовий корпус у 1977- 1990 р.р.

      За наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 року №101 училище реорганізоване у вище професійне, а за наказом Міністерства освіти України від 04.02.1999 року №27 – у Вище художнє професійно-технічне училище.
 
Учбовий корпус з 1991 р.
 
Люди, що творять історію

null      Чорнобаєв Микола Іванович, народився 10.08.1942 року в м. Свердловську, Луганської обл. в сім’ї робітника. З 1949 по 1959 навчався в Свердловській середній школі №3.
      Після закінчення школи, в 1959 році вступив до Штеревського енергетичного технікуму, який закінчив у 1962 році за спеціальністю гірничого техніка-електрика. Трудову діяльність розпочав у 1961 році на шахтах Луганської обл.
      З 1962-1964 служба в Армії.
      В 1964 – вступив до Вінницького Державного педінституту, який закінчив у 1968 році.
      З 1968 року працював: в Калинівській СШ вчителем фізичного виховання; в Вінницькому політехнічному технікумі – викладачем фізичної культури; в Вінницькому технічному училищі №4 ГА – заступником директора.
      З 1978 року працював директором училища.
      Одружений, має сина, доньку, онуків.
      Має нагороди: медаль Макаренка, знак «Відмінник народної освіти УРСР», Заслужений працівник освіти України.
      Помер 28.10.2007 року

 
      Бондарчук Л.Є. - викладач вищої категорії, старший викладач-методист, працювала в училищі більше 25 років. Нагороджена нагрудним знаком „Відмінник освіти України”. Очолювала методичну роботу училища.
 

     Павлик В.В. – майстер виробничого навчання, працював в училищі більше 40 років. Нагороджений орденом „Знак Пошани”, медаллю „Відмінник народної освіти УРСР”.

 

 
      Білецька Н.Г. - викладач вищої категорії, вчитель-методист, працювала в училищі більше 20 років. Творчо підходила до викладання української мови і літератури, на уроках здійснювала проблемний підхід до вивчення художнього твору.
 

      Черешнюк І.Г. – майстер виробничого навчання, нагороджений знаком «Відмінник народної освіти УРСР», працював в училищі понад 25 років.

      Патик І.Г. – випускник училища, помічник директора по господарській частині, нагороджений знаком «Відмінник народної освіти УРСР», працював в училищі понад 25 років. 
 
      Гаврилюк М.П. – механік училища, працював в училищі більше 30 років. Помер в 2016 році.
Які ми тепер

Училище має 2 навчальних корпуси загальною площею 9997 м2, розраховані на 800 учнів, 12 навчально-виробничих майстерні загальною площею 2592 м2, гуртожиток на 150 місць, їдальню на 250 посадочних місць, буфет, актову залу на 250 місць, конференцзалу на 110 місць, методичний, психологічний, медичний кабінет. Вони розташовані на земельній ділянці площею 1,8 га, що належить училищу.

В навчальних корпусах міститься 24 кабінети, 3 лабораторії, 3 спортивні зали загальною площею 627 м2. В навчальному корпусі та гуртожитку розміщується бібліотека з книжковим фондом понад 22 тис. примірників та читальним залом на 40 місць.

Всі навчально-виробничі майстерні обладнані необхідним устаткуванням, комплексним методичним забезпеченням, технічними засобами навчання. В майстернях є потрібна кількість робочих місць, 42 види обладнання, 30 столярних верстатів і 10 найменувань обладнання для виконання робіт з художніх промислів та народних ремесел, 8 зварювальних робочих місць, 7 полігонів, 3 токарних верстати, 92 комп’ютери. В училищі дія студія дизайну та інтерактивна лабораторія електрозварників.

      
 

       В училищі є навчально-виробничі центри з професії "реставратор декоративно-художніх фарбувань, маляр", які започатковані з 2014 року на основі підписання тристороннього договору з Фондом підтримки будівельної галузі ім. Ебердгарда Шьока, Департаментом освіти і науки ОДА та училищем щодо участі у пілотному проекті «Модернізація та адаптація визначених професій».


 
       8 лютого 2018 року на базі ВХПТУ №5 м. Вінниці відбулося відкриття Навчально-практичного центру з підготовки кваліфікованих робітників за професією «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування». Центр було створено і відкрито за сприяння Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки, Вінницької міської ради. Навчально-практичний центр створено для навчання учнів ВХПТУ №5 м. Вінниці та слухачів Центру зайнятості. Навчання базується на основних принципах модульної системи.
 

      В училищі працюють директор, три заступники, старший майстер, 22 викладача, 31 майстер виробничого навчання, 3 вихователі в гуртожитку, соціальний педагог, психолог, 2 бібліотекарі, керівник фізичного виховання і обслуговуючий персонал. Всього 118 осіб.

Навчальний заклад має вихід у мережу Internet та широко використовує його можливості для отримання необхідної інформації. Нормативно-правовою базою на паперових носіях заклад забезпечений на 95%.

Училищем укладені договори з 167 підприємствами і організаціями на підготовку робітничих кадрів. Основними нашими замовниками є ТОВ «БМУ-3», КБМП «БМУ-2», ТОВ «МУР», ТОВ «Вінницябуд».

Для проведення професійно-практичної підготовки з підприємствами, організаціями укладені договори, про проходження виробничого навчання та виробничої практики. Форма договору відповідає Типовому договору, затвердженого Постановою Кабінету міністрів від 07.06.99 р. № 992.

Місця виробничої практики підбираються із врахуванням програм виробничої практики та вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик, можливості подальшого працевлаштування випускників на даному підприємстві після закінчення навчання в училищі. 

Мова освітнього процесу - українська.

Наше дозвілля, конкурси та перемоги

Протягом 2017-2018 навчального року педагоги провели цікаві та змістовні заходи, спрямовані на ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, сім’ї, родини, людей, природи, праці, до себе, мистецтва. А саме:

З метою реалізації завдань громадянського та національно-патріотичного виховання учнів проведено:

- урочисту лінійку до Дня Незалежності України та Дню знань; - перший урок «Від проголошення Незалежності до нової України» (Яворська М.Ф.), концерт до Дня працівника освіти та 70-ти річчя навчального закладу (Остапенко В.П., Чешківська-Бровчак В.В.);

- тематичні виховні години, лекції, презентації, бібліотечні уроки до Дня українського козацтва та Дня захисника України, Дня визволення Вінниці від нацистських окупантів, до пам’яті героям Крут; пам’яті Українських січових стрільців, вшанування українських козаків;

- літературно-музичний вечір, виховний захід та бібліотечну виставку, присвячені Дню пам’яті Героїв Небесної Сотні, бібліотечний урок до Дня Європи, до Дня вшанування воїнів – інтернаціоналістів;

- уроки – бесіди до Міжнародного дня сім'ї, річниці Конституції України, до Дня міста, до Дня Козацтва, Дня партизанської слави;

- цикл заходів, приурочених річниці Голодомору 1932-1933 років на Україні, до річниці референдуму (Лірник Л.А.), вшанування пам’яті геноциду (Левчук І.Ю.), Дня пам’яті та примирення;

- організовано екскурсії до музею Повітряних Сил Збройних Сил України, музею воїнів Афганців, музею-садиби М.М.Коцюбинського, ставку «Вервольф», музеїв народознавства при ВДПУ, народного майстра О.Луцишина, шефської військової частини 3008;

- проведено зустрічі із офіцерами військової частини 3008 м. Вінниці та м. Калинівка, із учасниками бойових дій та учасниками АТО;

- проведено військово-спортивне свято до Дня українського козацтва, урок мужності;

- залучалися до участі у акції, спрямованої на допомогу пораненим військовим, організували матеріальну допомогу випускнику училища, який перебуває на лікуванні після поранення в АТО у м. Львові;

- у бібліотеці створено куточок пам’яті героїв - випускників, загиблих в зоні АТО, тематичні виставки, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України;

- взяли участь в традиційній естафеті та легкоатлетичному кросі, присвяченим Дню Перемоги, краєзнавчій експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна», святковому концерті у Вінницькому міському будинку офіцерів з нагоди проводів призовників на військову службу;

- організовано концерт у Вінницькому клінічному госпіталі для бійців АТО, передано листи-подяки, листівки, обереги; організовано виставку-продаж художніх виробів та передано зібрані кошти на лікування бійців АТО;

- організовано збір коштів та продуктів харчування на допомогу воїнам АТО та відкрито Меморіальну дошку нашим випускникам, які загинули, захищаючи нашу землю на Сході.

з морального виховання проведені:

- тематичні виховні години: «Справжніх друзів не обирають – ними стають» (Рябова Є.Т.), «Шануй старість – вона мудрість», «Моральні цінності громадянського суспільства», «Конфліктна ситуація – народження істини, а не загострення стосунків»;

- благодійній акції «Твори добро на всій землі» до Дня святого Миколая у Вінницькому соціально реабілітаційному центрі «Промінь». Для дітей з вадами руху на зібрані кошти закуплені новорічні подарунки, організовано концерт за участю зразкового хореографічного ансамблю «Молодість» (керівник Чешківська-Бровчак В.В.);

- благодійний концерт для ветеранів Вінницького геріатричного центру, воїнів АТО;

з екологічного виховання проведені:

- екологічні акції «Чиста земля - чисте повітря», «Смітникам - Ні!», «Знай, люби, бережи», «Збережи ялинку», «Нагодуй птахів», «Молодь Вінниці за чисте довкілля».

з трудового виховання проведені:

- виховна година «Бути економним – вимога часу»;

- акції по благоустрою території училища та кімнат гуртожитку «Моє училище - мій дім», «Гуртожиток – твій дім і ти – господар в нім» ;

- роботи у «Книжковій лікарні» бібліотеки;

- косметичний ремонт у кімнатах гуртожитку;

- чергування учнів по училищу, гуртожитку, їдальні.

з правового та превентивного виховання учнів:

- розроблені та затверджені спільні плани роботи училища із правоохоронними органами та відповідними службами міста;

- створена та працювала Рада з профілактики.

Проведено:

- екскурсію до Вінницького міського відділу поліції;

- зустріч з представником відділу поліції інспектором-криміналістом; - круглий стіл на тему «Кримінальна відповідальність неповнолітніх» за участю представника відділу ювенальної превенції Вінницького ВПГУКП у Вінницькій області ;

- Всеукраїнський урок права на тему: «Права людини та громадянина» та Всеукраїнський тиждень права;

- виховні години за участю представників поліції: старшого інспектора ювенальної превенції Михайловської І.В. на тему «Підлітки у правовому суспільстві»; оперуповноваженого Менюка С.О. на теми «Закон – один для всіх», «Як поводитися у спілкування із поліцією», старшого інспектора відділу ювенальної превенції Грибика М.І.на тему «Адміністративна відповідальність за протиправні дії», інспектора ювенальної превенції Цимбалюка А.С. на тему «Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх».

Впродовж навчального року педагогічні працівники проводили індивідуальну роботу з учнями, схильними до правопорушень, які пропускають заняття без поважних причин, порушують дисципліну, виносили письмові попередження їх батькам, залучали до гурткової роботою учнів, схильних до девіантної поведінки тощо.

З учнями, які перебувають на внутрішньо училищному обліку та учнями, які мають проблеми з поведінкою, були проведені бесіди представниками поліції в індивідуальній формі.

Залучалися до тісної співпраці та проведення годин спілкування представники: клініки «Дружньої до молоді» лікар-гінеколог Медяна І.І.; Центру профілактики та боротьби зі СНІДом Яворський Я.П.; громадської правозахисної організації «Джерело Надії».

Значна увага приділяється правовій освіті батьків. Організовано батьківський всеобуч (лекторій), розповсюдження методичних розробок та пам’яток для батьків, проведено анкетування.

У ВХПТУ№5 виховна робота спрямована на створення сприятливого морально-психологічного клімату серед учнівської молоді, вивчення індивідуально–психологічних особливостей учнів, умов їх сімейного виховання.

Для ефективної організації виховного процесу училище має відповідну матеріальну базу, яка включає бібліотеку з читальним залом, актову залу, дві спортивні зали, кімнату самопідготовки у гуртожитку.

Виховній роботі в училищі приділяється постійна увага з боку керівництва. Питання виховної роботи заслуховуються на засіданнях педагогічних рад та інструктивно-методичних нарадах. Якість організації здійснення виховної роботи постійно розглядається на засіданнях методичної комісії класних керівників та вихователів, яка функціонує в училищі та об’єднує класних керівників всіх навчальних груп, заступника директора з виховної роботи, методиста, практичного психолога, соціального педагога та вихователів.

Основними формами роботи методичної комісії керівників груп є: лекції, конференції, круглі столи, педагогічні читання, інформаційно-консультативні години, психолого-педагогічні тренінги, презентації нових заходів. Членам комісій надається методична допомога в організації виховної роботи з учнівською молоддю, створюється методичний фонд з питань національного, патріотичного, громадянського та морального виховання (реферати, доповіді, сценарії заходів, методичні рекомендації, матеріал з досвіду роботи, фахові видання, бібліографічні списки літератури з виховної роботи).

Наказом директора в училищі створена Рада з профілактики правопорушень. Згідно з планом роботи проведено ряд засідань з обговорення поведінки та навчання учнів, які стоять на внутрішньому обліку та схильні до правопорушень. Періодичність засідань Ради визначається загальним станом профілактичної роботи в закладі, як правило, двічі на місяць. На засіданні педагогічної ради двічі на рік розглядаються та затверджуються списки важковиховуваних учнів, за якими закріплюються громадські вихователі.

У ВХПТУ№5 систематично ведеться статистичний облік скоєних учнями правопорушень, щоквартально здійснюється аналіз даних із відділом ювенальної превенції. Ефективність роботи з «важковиховуваними учнями» та учнями, схильними до правопорушень підтверджується значним зменшенням кількості учнів, які перебувають на внутрішньому обліку та на обліку в органах внутрішніх справ. У 2017-2018 н.р. поставлено на внутрішній облік 8 учнів, знято з нього 4 учнів.

Значне місце в організації індивідуальної роботи з важковиховуваними учнями займають практичний психолог та соціальний педагог.

Основним завданнями у роботі психолога ВХПТУ № 5 є сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку учнів, створення умов для формування в них мотивації до самопізнання, саморозвитку і самовиховання; профілактика і корекція відхилень в особистісному розвитку, психологічна просвіта з питань здорового способу життя та попередження негативних явищ в учнівському середовищі.

З метою ефективності проведення виховної роботи у гуртожитку, робота психолога здійснюється у системі «психолог – вихователі – батьки».

Психологічна просвіта у гуртожитку проводиться у формі виступів під час виховних годин, зборів мешканців гуртожитку, годин спілкування.

З метою формування в мешканців гуртожитку значення та важливості знання прав і дотримання своїх обов’язків, з метою сприяння вихованню почуття відповідальності було проведено ряд виховних годин, бесід, інформаційних годин:

організовано проведення виховної години за участю представника ВП ГУНП у Вінницькій області Цимбалюка А.С. на тему: «Дотримання закону – функція громадянина», організовано проведення виховної години за участю представника ВП ГУНП у Вінницькій області Овчарук Л.О. на тему: «Підлітки у правовому суспільстві»

«Знаємо права, пам’ятаємо про обов’язки» .

З метою профілактики тютюнопаління, вживання алкогольних , наркотичних речовин та формування в учнів спрямованості на здоровий спосіб життя були проведені змістовні заходи.

Під час зборів мешканців гуртожитку було надано учням рекомендації «Як швидко та легко пристосуватися до нового середовища», «Як уберегти себе від неприємностей».

Надавалась необхідна консультативна психологічна допомога вихователям з питань виховання з урахуванням вікових особливостей учнів, створення комфортних умов для їх розвитку та проживання, надавались рекомендації «Як покращити адаптаційний процес учнів», «Що робити коли дитина агресивна?», «Шкідливі звички: як розпізнати й запобігти».

Проводились індивідуальні консультації учнів стосовно взаємин в сім’ї, конфліктних ситуації з одногрупниками та співмешканцями, незадоволеності собою, агресивної поведінки, взаємостосунків з протилежною статтю.

Здійснювалась розвивальна робота з учнями, які мають особливі освітні потреби; з дітьми-сиротами та позбавленими батьківського піклування; з учнями, які мають проблеми у поведінці.

Оформлено у гуртожитку куточки з прав дитини, розміщено в них дані про організації, до яких можна звернутися з приводу порушення прав дитини.

Спільно із заступником директора з навчально-виховної роботи надається цільова допомога класним керівникам, вихователям з виявлення відхилень у поведінці учнів.

Стан дисципліни та відвідування учнями занять постійно контролюється адміністрацією училища та фіксується в спеціальних журналах. Щотижня на нарадах при директорові проводиться аналіз відвідування учнями занять. Учні, які без поважних причин пропустили уроки, поставлені на внутрішній облік та запрошуються на Раду з профілактики правопорушень, їх батькам або опікунам надсилаються листи за місцем проживання.

На основі діагностики соціального стану зайнятості учнів в позаурочний час, вивчення соціального статусу учнів училища складено соціальний паспорт кожної навчальної групи та закладу в цілому.

Традиційними заходами, що сприяють попередженню правопорушень в учнями училища є проведення тижня правознавства, зустрічі з працівниками правоохоронних органів; зустрічі з профільними лікарями, відвідування Центру планування сім’ї. Під керівництвом класних керівників, майстрів виробничого навчання, вихователів гуртожитку та культорганізатора в училищі та в гуртожитку проводяться тематичні вечори, свята, конкурси та різнопланові змістовні та цікаві позаурочні заходи.

До виховної роботи долучається бібліотекарі училища.. Співпрацюючи з міськими бібліотеками, для учнів навчального закладу організовуються та проводяться зустрічі з письменниками та поетами, літературно-музичні виховні заходи, бібліотечні уроки. Важливу роль відіграють і тематичні виставки: «Правова поличка», «Підліток у правовому суспільстві», «Квіт подільського слова», «Свою Україну любіть», які пропагують цікаві книги українських та зарубіжних авторів.

  • місце в організації навчально-виховної діяльності відводиться позаурочній роботі. Більшість учнів училища приймає активну участь у роботі гуртків та спортивних секцій, які працюють як в училищі так і у гуртожитку. В училищі створено належні умови для творчого розвитку особистості та забезпечення зайнятості учнів у вільний від занять час. В училищі діють 27 гуртків та спортивних секцій які відвідують 78 % учнів. На високому рівні працюють гуртки художньої самодіяльної творчості : зразковий гурток народного танцю «Молодість», зразковий ансамбль народної пісні «Надбужанка», які щорічно здобувають перемоги у обласних конкурсах; декоративно-вжиткового мистецтва; предметні гуртки та ініціативні групи; національно-патрілтичний, правознавчий, бібліотечний, 6 спортивних секцій.

Результатами виховної роботи є здобутки учнів:

Римар О.Ю здобула І місце в III етапі VIIІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка серед учнівської та студентської молоді, ІІ місце у ІІІ етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Одне з центральних місць у виховній роботі училища посідає співпраця з батьками. У цьому навчальному році проведено:

- 2 тури батьківських зборів;

- тематичні години спілкування;

- засідання батьківського комітету;

- індивідуальні бесіди та консультації;

- залучення батьків до підготовки та проведення позакласних заходів.

  • участь у організації навчально-виробничого, виховного процесу, волонтерського руху, благодійних акцій беруть активи груп, рада гуртожитку, учнівський комітет училища. Досвід своєї роботи голова учкому учениця групи №7 Тетяна Біленька презентувала на засіданні лідерів учнівського самоврядування області.
<
На правах реклами

Ваш пошук роботи
починається тут.

Допоможи адміністратору
Система Orphus
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Ми в Facebook
Реклама
Наше опитування
Як Вам наш сайт?
Всього відповідей: 700
Наші фотографії
Статистика
Архів записів
Copyright McWest © 2018Використовуються технології uCoz